حضور نماینده کتابخانه ملی ایران در هشتاد و هشتمین دوره ایفلا

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران ،سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان نهاد مرجع در حوزه کتابداری در هشتاد و هشتمین نشست جهانی فدراسیون بین الملی انجمن ها و مؤسسات کتابداری ایفلا حضور دارد و عصمت مومنی معاون کتابخانه ملی ایران با حضور در این نشست، تجربیات حرفه ای این سازمان را در حوزه کتابداری به اشتراک گذاشته خواهد شد.

حضور نماینده کتابخانه ملی ایران در هشتاد و هشتمین دوره ایفلا

هشتاد و هشتمین نشست فدراسیون بین المللی انجمن ها و مؤسسات کتابداری ایفلا از امروز 30 مردادماه به مدت پنج روز با حضور کتابداران، حرفه مندان و مدیران مراکز کتابخانه ای سراسر دنیا در شهر روتردام هلند برگزار می گردد.

از مهمترین رویدادهای سالیانه در این نشست بین المللی، برپایی نشست روسای کتابخانه های ملی است که مباحث متعددی از چالش های روز در حوزه کتابخانه های ملی کشورها، موضوع کتابداری و تجربه های مدیریتی در کتابخانه های ملی در عرصه بین الملل مورد آنالیز قرار می گیرد.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، کتابخانه ملی ایران در دهه های گذشته به شکل فعال در این نشست دنیای حضور داشته و در چند کمیته تخصصی ازجمله کمیته کتابخانه های ملی، کمیته آسیا و اقیانوسیه، کمیته کتب نادر و مجموعه های خاص و بعلاوه کمیته های فناوری اطلاعات، کتابخانه های کودک و نوجوان، لیست نویسی، تحویل مدارک و اشتراک منابع عضویت مشارکت داشته است.

در این دوره از نشست دنیای ایفلا موضوعات متعددی در حوزه های تخصصی دانش کتابداری و مدیریت کتابخانه ها مانند مسائل مربوط به کتابخانه های دیجیتال و استانداردهای کتابخانه ای، حوزه فناوری اطلاعات، کتابخانه های سبز در کمیته ها و جلسات متعدد کاری مورد بحث و گفت وگو قرار خواهد گرفت و به طور ویژه به موضوع تاثیر نفوذ مباحث هوش مصنوعی در ساز و کارهای مرتبط به مدیریت و خدمات کتابخانه ای اشاره خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2220

به "حضور نماینده کتابخانه ملی ایران در هشتاد و هشتمین دوره ایفلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور نماینده کتابخانه ملی ایران در هشتاد و هشتمین دوره ایفلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید