سفر مجازی به امامزاده محسن (ع) در استان همدان

به گزارش سفر به روسیه، بقعه امامزاده محسن(ع) همدان بر فراز تپه ای در دامنه شمالی کوهستان الوند قرار گرفته که با تماشای این ویدئو به این سفری مجازی خواهید داشت.

سفر مجازی به امامزاده محسن (ع) در استان همدان

لذت بخشترین تجربه سفر را با گردشگری تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

دریافت 83 MB

این روزها که با ویروس کرونا سر می گردد سفری مجازی و یک دقیقه ای به امامزاده محسن (ع) معروف به امامزاده کوه در استان همدان خالی از لطف نیست.

امامزاده محسن (ع) معروف به امامزاده کوه، یکی از زیباترین و مشهورترین امامزاده های همدان است که به دلیل قرار دریافت در منطقه ای خوش آب و هوا و ییلاقی، مورد توجه مردم است.

بقعه این امامزاده بر فراز تپه ای در دامنه شمالی کوهستان الوند و در انتهای دره سرسبز و مصفای برفین (وفرجین) قرار گرفته و به همین دلیل به امامزاده کوه نیز شهرت یافته است.

فاصله امامزاده کوه تا شهر همدان، نزدیک به 15 کیلومتر است که جهت آن از شهر مریانج و روستای سولان، توئین، موئین و وفرجین می گذرد.

دره امامزاده کوه یا دره ماوشان رود، یکی از دره های کوهستان الوند است که در شمال غربی الوند و در 5 کیلومتری شهر همدان قرار داشته و امتداد آن شرقی-غربی است.

تاریخ ساخت بقعه بر اساس شناسنامه آن، قرن هفتم هجری است که به دوره ایلخانیان می رسد و به شماره 824 در سال 47 در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده است.

اهالی از امامزاده محسن (ع) به امام حاجات یاد می نمایند و به روایت یکی از تاریخ شناسان همدانی، وجود این بقعه متبرکه موجب مسلمان شدن تعداد زیادی از مردمان روستاهای اطراف شده است.

منبع: مهر

منبع: چمدان
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 858

به "سفر مجازی به امامزاده محسن (ع) در استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مجازی به امامزاده محسن (ع) در استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید