ساخت و توسعه داروی مقاومت در برابر سرما

به گزارش سفر به روسیه، دیجیاتو نوشت: آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) در پی راهی تازه برای افزایش تاب آوری افراد در برابر سرمای شدید است. در این راستا این آژانس تحقیقاتی می خواهد روی داروهایی که می تواند افراد را در برابر سرما محافظت کند، سرمایه گذاری کند.

ساخت و توسعه داروی مقاومت در برابر سرما

اگر چنین رویکردی به ثمر بنشیند، این داروها می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. این دارو می تواند کاربردهای مختلفی از درمان بیماران هیپوترمی تا یاری به کاوش هایی که در قطب شمال انجام می شوند، داشته باشد. حتی چنین داروهایی می تواند برای سربازانی که تحت شرایط سخت یخبندان قرار دارند نیز مفید باشد.

دارپا روی توسعه داروی مقاوم نماینده در شرایط سرما کار می نماید

دارپا روی تحقیق و توسعه داروهای مختلفی تا به امروز سرمایه گذاری نموده است. پیشتر این آژانس تحقیقاتی، بودجه ای را برای توسعه داروی ضد سرماخوردگی درنظر گرفته بود و حالا می خواهد به شکل متمرکزتری روی فراوری دارویی که بتواند افراد را در مقابل سرمای شدید مقاوم کند، کار کند.

محققان نخبه عموما در چنین پروژه هایی وارد می شوند. یکی از محققان دانشگاه رایس هفته گذشته اظهار داشت که وارد پروژه ای با همین مضمون شده و یاری مالی برای تحقیق و توسعه روی آن دریافت می نماید. تیم تحقیقاتی این محقق می خواهد با یاری مالی که دریافت خواهند کرد روی آنالیز یک درمان غیرژنتیکی کار کند. معمولاً سازگاری افراد با دماهای سرد به وسیله گرمازایی یا فراوری گرما در بدن افزایش پیدا می نماید.

روش های مختلفی برای گرمازایی در انسان وجود دارد. محققان این مطالعه بیشتر روی بهبود نحوه سوزاندن بافت چربی قهوه ای (BAT) برای گرم نگه داشتن بدن تمرکز می نمایند. این تحقیق ممکن است بتواند به درمان چاقی و کالری سوزی نیز یاری کند. بعلاوه محققان در مطالعه خود روی روش غربالگری برای جست وجوی مواد شیمیایی که می توانند روی چربی قهوه ای تأثیرگذار باشند، کار می نمایند کهمی تواند در آینده به فراوری داروهای کاراتر یاری کند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 دی 1401 بروزرسانی: 25 دی 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2131

به "ساخت و توسعه داروی مقاومت در برابر سرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت و توسعه داروی مقاومت در برابر سرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید