روسیه مسدود شدن وب سایت های نزدیک به جریان مقاومت را محکوم کرد

به گزارش سفر به روسیه، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه مسدود شدن پایگاه های اینترنتی رسانه های جریان مقاومت به وسیله آمریکا را محکوم کرد.

روسیه مسدود شدن وب سایت های نزدیک به جریان مقاومت را محکوم کرد

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه، مسدود شدن بیش از سی وب سایت نزدیک به جریان مقاومت از جمله پایگاه های اینترنتی شبکه های العالم، المسیره و پرس تی وی را محکوم کرد.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یادآوری کرد شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در آمریکا، بیست و دوم ژوئن دسترسی به بیش از سی پایگاه اینترنتی را محدود کردند.

زاخاروا در ادامه گفت: ما مسدود شدن وب سایت ها به دلایل سیاسی و رها کردن ارزش های دموکراتیک به سود منافع واشنگتن را محکوم می کنیم.

وزارت دادگستری ایالات متحده شامگاه سه شنبه (اول تیرماه) با صدور بیانیه ای به بهانه نقض تحریم های آمریکا، دامنه اینترنتی 33 وب سایت مورد استفاده اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی و سه وب سایت متعلق به کتائب حزب الله عراق را توقیف کرد.

در تصویری که برای اعلام مسدودی این رسانه ها روی این وب سایت ها قرار داده شده به قوانینی برای توجیه این اقدام استناد شده که به دولت آمریکا اجازه می دهد دارایی های نهادهای دخیل در قاچاق فناوری ها، مواد و سلاح های هسته ای، شیمیایی، بیولوژیک و رادیولوژیک و یا دخیل در ساخت، واردات، فروش یا توزیع مواد غیرقانونی را مصادره کند.

آمریکا پیش از این در بهمن ماه سال 1397 دامنه دات کام خبرنگاران را مسدود نموده بود. در ایمیلی که در آن موقع از طرف سرویس دهنده بین المللی این دامنه برای خبرنگاران ارسال شده به صراحت علت این انسداد غیرقانونی دستورالعمل مقرر شده به وسیله دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) و قرار گرفتن این خبرگزاری در لیست SDN اسم شده بود.

دولت آمریکا علاوه بر این، شهریورماه سال 1399 گفت سه وب سایت مورد استفاده به وسیله شرکت هایی را که در انتقال نفت ایران به ونزوئلا نقش داشته اند توقیف نموده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1678

به "روسیه مسدود شدن وب سایت های نزدیک به جریان مقاومت را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه مسدود شدن وب سایت های نزدیک به جریان مقاومت را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید