رتبه اول یزد در برگزاری رویدادهای گردشگری بر اساس تقویم رویدادهای سال 97

به گزارش سفر به روسیه، استان یزد در برگزاری رویدادهای گردشگری براساس تقویم رویدادهای سال 97 رتبه اول را کسب نموده است.

رتبه اول یزد در برگزاری رویدادهای گردشگری بر اساس تقویم رویدادهای سال 97

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، هما خورشیدی سرپرست معاونت گردشگری استان امروز یکشنبه 11 آذر 97 با اعلام این خبر گفت: یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد ادارات کل استانی، شاخص برگزاری رویدادهای گردشگری در طول سال است که به استناد گزارش های احصاشده در نیمه اول امسال و بر اساس اعلام دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخ گویی به شکایات سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور، استان یزد با برگزاری بیش از 300 مورد رویداد و جشنواره فرهنگی وگردشگری در نیمه اول سالجاری، صندلی برتر را در بین سایر استانها کسب نموده است.

خورشیدی اضافه کرد: این رویدادها شامل جشنواره های نوروزی در قالب نوروزگاهها در سراسر استان، جشنواره های روستایی گردشگری، جشنواره های فرهنگی گردشگری و... بوده است.

او در ادامه خاطر نشان کرد: در ارتباط با سایر شاخص ها نظیر احداث و توسعه اقامتگاههای بومگردی (بیش از 20 واحد)، رشد آموزش های صورت گرفته به کل شاغلان گردشگری (14%) ، رشد کمی تاسیسات گردشگری منطبق با استانداردهای فنی و کیفی به کل تاسیسات گردشگری (32%) ، نیز حوزه معاونت گردشگری این استان دارای رتبه اول در کنار سایر استانها است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در ارتباط با شاخص توسعه گردشگری روستایی گفت: در مجموع کل روستاهای هدف گردشگری با کسب 6/41 درصد، رتبه سوم را در بین استانها کسب نموده است.

این مقام مسئول گفت: از لحاظ نرخ اشغال تخت واحدهای اقامتی، که یکی دیگر از شاخصهای ارزیابی عملکرد است، با توجه به ظرفیت موجود، باید تلاشهای بیشتری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی صورت پذیرد که در نیمه دوم سال امید است با توجه به برگزاری جشنواره های مختلف و پذیرش بیشتر گردشگران و افزایش سطح اشتغال واحد های اقامتی که از سوی این واحد ها اعلام شده است، شاهد رونق بیشتر و حضور مستمر گردشگران در ایام پایانی سال باشیم.

در مجموع رتبه بندی استانها در محور گردشگری براساس 6 شاخص ارزیابی عملکرد، استان یزد در بین 15 استان اول، دارای رتبه 8 است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 97

به "رتبه اول یزد در برگزاری رویدادهای گردشگری بر اساس تقویم رویدادهای سال 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه اول یزد در برگزاری رویدادهای گردشگری بر اساس تقویم رویدادهای سال 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید