راهنمای کامل خرید چمدان مسافرتی برای سفرهای داخلی و خارجیاطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار

به گزارش سفر به روسیه، هنگامی که مشغول برنامه ریزی برای تعطیلات بعدی خود هستید، به راحتی می توانید در تکاپو و هیجان سفر، جزئیات کوچک تر را نادیده بگیرید؛ جزئیاتی مانند اینکه، از چه نوع چمدانی بهره ببرید؟ اگر در انتخاب و خرید چمدان مورد نظرتان دقت کافی به خرج ندهید، ممکن است در میانه سفر با چرخ های شکسته، دسته پاره شده یا فضای ناکافی روبه و شوید. شما می توانید میلیون ها تومان خرج یک چمدان کنید؛ اما قیمت همواره شاخص کیفیت نیست. قبل از خرید، بازرسی های شخصی خود از چمدان را انجام دهید تا مطمئن شوید که در نهایت برترین چمدان برای مسافرت خود را پیدا نموده اید. در مجله خبرنگاران ما راهنمای خرید چمدان مسافرتی را از سرویس سبک زندگی برایتان توضیح داده ایم تا بتوانید درست انتخاب کنید.

راهنمای کامل خرید چمدان مسافرتی برای سفرهای داخلی و خارجیاطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار

سفر کردن به همان میزان که جالب است ، می تواند استرس زا نیز باشد. قطعا دلتان نمی خواهد کسی باشید که چمدانتان وقتی که در قسمت بار فرودگاه بیرون می آید، بخشی از وسایل آن خراب شده، گم شده یا به بیرون ریخته باشد. چمدان و ساک و بخصوص چمدان مسافرتی از ضروری ترین وسایل و لوازم سفر به حساب می آیند. انتخاب یک چمدان مسافرتی مناسب میتواند طعم یک سفر خوب را برای شما چند برابر کند. پس ما در ادامه همراه باشید.

راهنمای خرید چمدان مسافرتی و نکات مهم آن

1. وزن چمدان موثر در خرید آن است

برای مسافرت خیلی میزان چمدان خود را بزرگ انتخاب نکنید. به یاد داشته باشید که هرچه چمدان بزرگ تر باشد، حمل آن سخت تر است. علاوه بر این، هر شرکت هواپیمایی دارای محدودیت های میزان و وزن مخصوص خود برای ورود به سیستم و حمل بار است. به طور کلی، چمدان شما می تواند از 15 کیلوگرم تا 32 کیلوگرم وزن داشته باشد. محدودیت های شرکت های هواپیمایی را رعایت کنید تا از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: 9 ترفند و اصول حرفه ای برای جمع کردن وسایل مسافرت

اطلاع از آخرین مطالب مجذوب نماینده و پرطرفدار

انتخاب چمدان در پروازهای خارجی

میزان چمدان در هر شرکت هواپیمایی فرق دارد. اگر سفر چند بخشی داشته باشید و با چندین شرکت هواپیمایی، پرواز کنید؛ سیاست حمل چمدان برای مهم ترین شرکت هواپیمایی در برنامه سفر شما اعمال خواهد شد. اگر مطمئن نیستید، برنامه سفر خود را آنالیز کنید یا از آژانس مسافرتی خود بپرسید.

2. چرخ های چمدان موثر در خرید آن است

چرخ ها و دسته تاشو مقداری از فضای داخلی را اشغال می نمایند، بنابراین ابتدا آنالیز کنید که قاب مورد احتیاج شما از حجم مناسبی برخوردار باشد. اگر یک چمدان کوچک برای حمل وسایلتان می خواهید، مطمئن شوید که ابعاد آن را مطابق با الزامات شرکت هواپیمایی آنالیز می کنید.

چرخ چمدان مسافرتی باید به راحتی روی زمین کشیده شوند. بهتر است چهار چرخ چمدان، چرخش 360 درجه داشته باشند تا در هر جهت بچرخند و حمل وسایل را آسان تر نمایند. می توانید آنها را در کنار خود، جلوی پایتان فشار دهید یا آنها را به پشت خود بکشید؛ درست همان طور که با یک دوچرخه کار می کنید)، اما کنترل آنها هنگام عبور از زمین با دست انداز سخت است و اگر از زمین شیب دار عبور می کنید، ممکن است از کنترل خارج شوند. از طرف دیگر، دو مدل چرخ فقط به جلو و عقب حرکت می نمایند اما معمولاً برای پاکسازی حاشیه و چرخش بهتر هستند

3. نرمی یا سختی چمدان موثر در خرید آن است

چمدان های نرم و سبک وزن کمتری دارند و به شما امکان می دهند وسایل اضافی را در آن جای بدهید، در حالی که چمدان های سخت محافظت بیشتری از وسایل شما را ایجاد می نمایند اما ممکن است قراردادن وسایل اضافی در یک فضای تنگ، مشکل تر باشد.

4. دسته های چمدان موثر در خرید آن است

چمدان بعلاوه باید ساختاری محکم داشته باشد؛ در چمدان در پی دستگیره هایی باشید که کاملا محکم به بدنه چمدان متصل شده باشند. شل بودن دسته های بغل چمدان، می تواند نقطه ضعف بزرگی باشد. اینها کمتر دارای نقاط ضعف و شکست هستند.

کشش و جمع شدن دسته اصلی باید آسان باشد، بعلاوه گرفتن آن نیز باید راحت باشد و هنگام کشیده شدن، باید در جای خود محکم قفل گردد. دسته اصلی باید تا ارتفاع مشخصی، راحت امتداد یابد، بنابراین در حالی که آن را به سمت جلو می کشید، نباید کوتاه باشد یا به پاهایتان اصابت کند.

بیشتر بخوانید:

5. جیب های داخلی و خارجی چمدان موثر در خرید آن است

جیب های داخلی و خارجی برای سازماندهی وسایل شما مفید هستند. جیب های خارجی برای دسترسی سریع بسیار مناسب هستند؛ اما اگر می خواهید از آنها برای وسایل بهره ببرید، می توانید آنها را قفل کنید.

6. زیپ های چمدان موثر در خرید آن است

زیپ ها باید به آرامی باز و بسته شوند. میزان زیپ ها باید به میزان کافی بزرگ باشند تا به راحتی باز و بسته شوند؛ از طرفی زیپ ها نباید به پارچه داخل چمدان گیر نمایند و خراب شوند. بعلاوه بهتر است امکان قفل زیپ ها وجود داشته باشد.

7. تسمه های داخلی چمدان موثر در خرید آن است

تسمه های داخلی به فشرده سازی و نگهداری وسایل شما یاری می نماید. آنها باید طول مناسبی داشته و دکمه های آزادنماینده سریع داشته باشند؛ یعنی به راحتی باز و بسته شوند.

بیشتر بخوانید:

8. ضدآب بودن چمدان موثر در خرید آن است

هیچ چمدانی کاملا ضد آب نیست و چمدان های سخت نیز لزوما در برابر آب، از پارچه مقاوم ساخته نشده ناد. آب هنوز می تواند از شکاف های دسته اصلی و زیپ ها عبور کند.

منبع: choice

نوشته های مرتبط

6 نمونه از ایده های جالب و متفاوت برای تفریح بچه ها و بزرگ ترها در شب یلدا

8 ترفند کاربردی برای گردشگری و سفر کم هزینه و مقرون به صرفه

چک فهرست 19 لوازم ضروری طبیعت گردی

روز جهانی حفاظت از لایه اوزون | خطرات سوراخ شدن لایه اوزون

منبع: افق کوروش
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1811

به "راهنمای کامل خرید چمدان مسافرتی برای سفرهای داخلی و خارجیاطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل خرید چمدان مسافرتی برای سفرهای داخلی و خارجیاطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید