دلجویی ترامپ از ترکیه و اعلام همبستگی با نیروهای کرد

به گزارش سفر به روسیه، دونالد ترامپ در اظهارات امروز (سه شنبه) خود، رویکردی مسالمت آمیز نسبت به ترکیه در پیش گرفت و اعلام نمود ترکیه، از شرکای تجاری مهم آمریکا به شمار می رود. او پیش تر تهدید به نابودی اقتصاد این کشور در صورت اقدام نسنجیده در شمال سوریه نموده بود.

دلجویی ترامپ از ترکیه و اعلام همبستگی با نیروهای کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امروز (سه شنبه) در پیغام توئیتری خود نوشت: بسیاری از مردم به راحتی فراموش نموده اند که ترکیه، یک شریک بزرگ تجاری برای آمریکا است؛ این کشور سازه فولادی جنگنده های اف-35 ما را می سازد. سر و کار داشتن با آن ها نیز خوب بوده است، به من یاری کردند تا جان بسیاری را در استان ادلب نجات دهم و به درخواست من، کشیش برانسون را که زمان زیادی از حبسش مانده بود، باز می گردانند.

او گفته است باید به یاد داشت که ترکیه، یک عضو مهم در ناتو است؛ ترامپ همچنین اظهار داشت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، در سیزدهم نوامبر (22 آبان ماه) برای دیدار با او به آمریکا سفر می نماید.

دونالد ترامپ با اشاره به اینکه واشنگتن نیروهای کرد را به هیچ وجه رها نمی نماید، نوشت: ممکن است ما در حال ترک سوریه باشیم، اما به هیچ وجه نمودها را که مردمی خاص و جنگجویان شگفت انگیزی هستند رها ننموده ایم. رابطه ما با ترکیه که از اعضای ناتو و شریک تجاری ماست نیز بسیار خوب بوده است؛ ترکیه جمعیت بزرگی از نمودها را داراست و کاملا می داند با خارج شدن تنها 50 سرباز ما از آن ناحیه سوریه، هرگونه مبارزه غیر لازم برای اقتصاد و واحد پول شکننده آن ها ویرانگر خواهد بود. ما به نمودها مساعدت اقتصادی/تسلیحاتی ارائه می دهیم!.

رئیس جمهوری آمریکا به تازگی درخصوص انجام اقدامات نسنجیده در سوریه، به ترکیه هشدار نابودی اقتصاد این کشور را همانطور که قبلا انجام داده است داد.

اردوغان شنبه اظهار داشت کشورش در روزهای آینده در سوریه عملیاتی انجام خواهد داد تا نواحی مرزی را از نیروهایی که آنکارا آن ها را تروریست می خواند، پاک کند. او همچنین به ایجاد منطقه امنی که زمینه بازگشت پناهجویان سوری ساکن ترکیه به سوریه را فراهم می نماید، وعده داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 451

به "دلجویی ترامپ از ترکیه و اعلام همبستگی با نیروهای کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلجویی ترامپ از ترکیه و اعلام همبستگی با نیروهای کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید