خبرنگاران هفت روستای شیروان از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند

به گزارش سفر به روسیه، بجنورد- خبرنگاران- فرماندار شیروان گفت: هفت روستای با جمعیت 700 نفر این شهرستان خراسان شمالی هفته جاری از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

خبرنگاران هفت روستای شیروان از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند

امین رضا مرآتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: به همین منظور سایت تلفن همراه در روستای عبدآباد واقع در بخش مرکزی شهرستان نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: این پروژه در راستای توسعه و گسترش تکنولوژی های مخابراتی در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی و از محل اعتبارات طرح uso (وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات) اجرا و برای اجرای آن هفت میلیارد ریال هزینه شده است.

مرآتی گفت: همچنین با راه اندازی سایت ایرانسل در روستای تفتازان، قپز، کاکلی و آق قلعه واقع در بخش قوشخانه با جمعیتی بالغ بر 810 نفر از خدمات نسل دوم، سوم و چهارم ایرانسل بهره مند شدند.

به گفته فرماندار شیروان پوشش کنونی اینترنت در نواحی روستایی این شهرستان بیش از 60 درصد و پوشش شبکه همراه روستایی بیش از 70 درصد است.

مجموع مشترکان تلفن ثابت و همراه این شهرستان 219 هزار و 325 مورد و ضریب نفوذ تلفن 150 درصد است.

هم اینک شمار روستاهای برخوردار از ارتباط مخابراتی در شیروان به 145 روستا رسیده و تا به امروز 29 دفتر آی. سی. تی در نقاط روستایی این شهرستان راه اندازی شده است.

شیروان با 157 هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی محسوب می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1286

به "خبرنگاران هفت روستای شیروان از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هفت روستای شیروان از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید