حضور بشار اسد و همسرش در انتخابات

به گزارش سفر به روسیه، بشار اسد رییس جمهوری سوریه و همسرش اسماء صبح امروز (یکشنبه) با حضور در یکی از مراکز اخذ رای در انتخابات پارلمانی این کشور مشارکت کردند.

حضور بشار اسد و همسرش در انتخابات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری سوریه ، سومین دوره انتخابات پارلمانی در سوریه بعد از اصلاح قانون اساسی این کشور از ساعت 7 صبح یکشنبه به وقت سوریه (8 و 30 به وقت تهران) در 14 استان و در 7 هزار و 400 مرکز اخذ رای برای انتخاب 250 نماینده مجلس سوریه شروع شد.

در این دوره از انتخابات که تا ساعت 19 ادامه خواهد داشت یک هزار و 656 نامزد برای استان های مختلف حضور دارند و انتخابات مزبور به خاطر شیوع کرونا پس از دو بار تعویق امروز برگزار می گردد. برگزاری انتخابات امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا و جلوگیری از شیوه آن صورت می گیرد.

مرحله اول قرار بود روز دوشنبه 25 فروردین 1399 (13 آوریل 2020) برگزار گردد که به دستور بشار اسد رییس جمهوری سوریه و به خاطر شیوع کرونا به 31 اردیبهشت (بیستم ماه می 2020) موکول شد و بار دیگر به تعویق افتاد و در نهایت قرار شد روز یکشنبه 29 تیر ماه 1399 برگزار گردد.

بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده تا به امروز 496 نفر در سوریه مبتلا به کرونا شده که از این میزان 25 نفر فوت شده و 144 نفر نیز بهبود یافته اند.

بر اساس قوانین انتخاباتی سوریه هر یکی از اتباع این کشور که 18 سال سن داشته باشد حق دارد نامزد این انتخابات باشد و طبق قانون شماره 8 سال 2016، نیروهای ارتش عربی سوریه و پلیس نیز حق دارند خود را در این انتخابات نامزد نمایند.

انتخابات در سوریه دارای فرایند خاصی است و برای برگزاری انتخابات مردم 14 استان این کشور باید پیش از برگزاری آن با مراجعه به دفاتر مختارهای محله های خود برای حضور در انتخابات ثبت نام نمایند و در روز برگزاری نیز باید در همان حوزه ای که قبلا ثبت نام نموده اند، حضور یافته و رای خود را به صندوق بیندازند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1061

به "حضور بشار اسد و همسرش در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور بشار اسد و همسرش در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید