تور روسیه: حجم تجارت ایران و روسیه در حد انتظارات دو طرف نیست

به گزارش سفر به روسیه، روز گذشته هیات تجاری استان ساراتف روسیه به ریاست سرگی میرونف با غلامحسین جمیلی، مسئول امور راهبردی بین الملل اتاق ایران ملاقات و گفت وگو کردند. در این ملاقات که رستم ژیگانشین، رئیس نمایندگی بازرگانی روسیه در ایران، آندره بلینکوف قائم مقام رئیس و الکسی افیموف، رئیس بخش مالی نمایندگی بازرگانی روسیه در ایران و همینطور هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه و عادلی، مشاور اتاق روسیه حضور داشتند.

تور روسیه: حجم تجارت ایران و روسیه در حد انتظارات دو طرف نیست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

غلامحسین جمیلی، در این ملاقات با تاکید بر اینکه حجم تجارت دو کشور ایران و روسیه به مقدار ظرفیت های تجاری و انتظارات دو طرف نیست، ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین جلسات و ملاقاتهایی بتواند سطح مبادلات تجاری را به مقدار واقعی خود برساند.

او گفت: اتاق ایران به اسم نماینده بخش خصوصی برای همکاری با سایر کشورها به خصوص روسیه این مهم را درک نموده و برای توسعه سطح همکاری ها از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد. طبیعی است که جهت هر اقدامی در این راستا از اتاق مشترک ایران و روسیه خواهد گذشت.

جمیلی به ملاقات 4 سال گذشته هیات ایرانی از روسیه اشاره نموده و گفت: در آن سفر ملاقاتها و تبادل اطلاعات خوبی صورت گرفت و نتیجه آن در قالب یک کار پژوهشی ارزنده قابل توجه بود.

او ادامه داد: ما می دانیم توسعه بخش آسیایی روسیه جز اولویت های دولت این کشور است. دولت روسیه رشد جمعیتی، توسعه صنایع و هر حمایتی که لازم باشد در این راستا انجام می دهد. ما فهرست اقلام و کالاهای وارداتی عمده روسیه را استخراج و سهم ایران از صادرات این کالاها به روسیه را آنالیز کردیم. در خیلی از کالاها مقدار صادرات فقط می توانست بخش کوچکی از تقاضای شهر مسکو را تامین کند.

جمیلی با تاکید بر اینکه متاسفانه در هیچ کدام از آن استان هایی که در حال توسعه هستند اثری از کالاهای ایرانی نیست گفت: بخشی از این مشکل به طرف ایرانی و تجار ما بازمی گردد که شناخت کافی از ظرفیت ها و موقعیت های مالی روسیه ندارند. این مثال کوچک از واقعیت های تجاری ایران و روسیه است و خیلی از استان های دیگر در کشور پهناور روسیه ممکن است وجود داشته باشند که تجار ایرانی از نیازهای وارداتی آ ن ها بی اطلاع باشند.

او یادآوری کرد: خط راه آهن غرب به شرق روسیه که وارد چین می گردد ظرفیتی است که به جهت دسترسی ایران به بازار حول این خط آهن و همینطور چین می تواند مورد توجه باشد.

جمیلی در سرانجام گفت: حضور هیات های تجاری روسی در ایران و شروع رفت وآمدهای تجاری و در نتیجه شناخت بیشتر از ظرفیت ها و نیازهای مالی دو کشور می تواند به توسعه سطح مبادلات منجر گردد. امیدوارم این نشست مقدمه ای برای حضور سایر تجار روسیه از دیگر استان های این کشور در ایران و بعلاوه حضور تجار ایرانی در روسیه باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1742

به "تور روسیه: حجم تجارت ایران و روسیه در حد انتظارات دو طرف نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: حجم تجارت ایران و روسیه در حد انتظارات دو طرف نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید