جانسون سرانجام حضور نظامی انگلیس در افغانستان را گفت

به گزارش سفر به روسیه، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در جمع نمایندگان مجلس این کشور اظهار داشت، حضور نظامی انگلیس در افغانستان به خاتمه رسید.

جانسون سرانجام حضور نظامی انگلیس در افغانستان را گفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با برآورد ها درباره خروج آمریکا از افغانستان، نخست وزیر انگلیس به نمایندگان مجلس این کشور اطلاع داده که حضور اشغالگرانه انگلیس در افغانستان بعد از 20 سال به انتها رسید.

روزنامه گاردین روز پنجشنبه (امروز) گزارش داد، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس انتها ماموریت نظامی این کشور در افغانستان را خاطرنشان کرد.

این رسانه در گزارش خود اذعان کرد، خروج نظامیان انگلیسی از افغانستان بعد از 20 سال حضور در این کشور، به صورتی عجولانه و محرمانه اجرا شده است.

طبق این گزارش، نخست وزیر انگلیس در اظهارنظری خطاب به نمایندگان مجلس این کشور از انتها حضور نظامی انگلیس در افغانستان اطلاع داد.

برآورد رسانه های انگلیس، حضور نظامی این کشور در جنگ به رهبری آمریکا در افغانستان، باعث مرگ 457 نظامی انگلیسی شده است.

طی روزهای گذشته رسانه ها از تدارک لندن برای خروج از افغانستان اطلاع داده بودند. بر همین اساس، سیزدهم تیر ماه روزنامه دیلی میل نوشته بود که تمام نظامیان انگلیسی امروز (یکشنبه) خاک افغانستان را ترک خواهند کرد (جزئیات بیشتر).

انگلیس در سال 2001 و به بهانه جنگ با ترور، دوشادوش آمریکا به افغانستان لشگرکشی کرد و امروز پنجشنبه نخست وزیر این کشور در مجلس، انتها ماموریت نظامی لندن در افغانستان را خاطرنشان کرد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1662

به "جانسون سرانجام حضور نظامی انگلیس در افغانستان را گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون سرانجام حضور نظامی انگلیس در افغانستان را گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید