فراوری مکمل های دامی که غذای انسان را سالم تر می نماید

به گزارش سفر به روسیه، یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان محصولاتی به عنوان مکمل خوراکی دام و طیور فراوری نموده است. این محصولات صد در صد گیاهی است و موجب فراوری فرآورده های گوشتی و لبنی سالم تر می گردد.

فراوری مکمل های دامی که غذای انسان را سالم تر می نماید

به گزارش خبرنگاران، این مکمل گیاهی برای افزودن به خوراک طیور و با هدف افزایش وزن، کاهش تلفات و پیشگیری و یاری به درمان بیماری های تنفسی طیور کاربرد دارد.

محصول داماک (Damac)، حاوی عصاره و اسانس گیاهان دارویی و معطر است که با خواص ضد میکروبی، موجب افزایش سطح ایمنی طیور گوشتی و تخم گذار شده و همچنین با تقویت سیستم تنفسی و سیستم گوارشی طیور، موجب استفاده کمتر از داروهای شیمیایی می شود که در نهایت کاهش باقیمانده های دارویی و شیمیایی در فرآورده های گوشتی و لبنی نیز به سلامت استفاده کنندگان از آن ها به عنوان غذا یعنی انسان ها بازمی شود.

این محصول همچنین حاوی عصاره و اسانس گیاهان دارویی و معطر است که در خلال فرآیند غذا با تحریک ترشح آنزیم ها و شیره های گوارشی موجب افزایش اشتها شده و با خاصیت آنتی باکتریال و اثر بر میکرو فلور روده (با برتری جمعیت میکروبی مفید) منجر به هضم و جذب بهتر مواد غذایی و بهبود ضریب تبدیل غذایی می شود.

ترکیبات فنولیک این محصول با تقویت سیستم ایمنی طیور و ضد میکروارگانیسم های بیماری زا است که در پیشگیری و یاری به درمان بیماری های تنفسی طیور بسیار موثر است و موجب کاهش تلفات در گله می شود.

بر اساس اعلام شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، از آنجا که افزایش مصرف کنسانتره استارتر یکی از مهم ترین روش های تغذیه ای در کوتاه کردن دوره شیرخوارگی و بهبود رشد روزانه گوساله های شیرخوار و از شیرگرفته است، محصول دیگر این شرکت یعنی دام گروفیت (Dam growphyte) نیز یک محرک رشد حاوی عصاره و اسانس گیاهان دارویی و معطر است که با تحریک ترشح آنزیم ها و شیرابه های گوارشی در فرآیند هضم خوراک و عملکرد سامانه گوارشی، سبب بهبود اشتهای دام سنگین و مصرف بیشتر خوراک، رشد روزانه و سلامت دام های شیری و پرواری می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 90

به "فراوری مکمل های دامی که غذای انسان را سالم تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری مکمل های دامی که غذای انسان را سالم تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید