فراوری دارویی که از پیشرفت سرطان ریه جلوگیری می نماید

به گزارش سفر به روسیه، اخیرا یک شرکت آمریکایی دارویی که می تواند خطر پیشرفت سرطان ریه را تا 34 درصد کاهش دهد فراوری نموده است.

فراوری دارویی که از پیشرفت سرطان ریه جلوگیری می نماید

شرکت داروسازی آمریکایی امژن اعلام نموده است که در آنالیز های آزمایشگاهی تعیین شد قرص لوماکراس (Lumakras) در مقایسه با شیمی درمانی خطر پیشرفت بیماری را در بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته ریه تا 34 درصد کاهش می دهد.

این شرکت بعلاوه در حال آزمایش این موضوع است که آیا این دارو می تواند در مراحل اولیه بیماری موثر باشد یا خیر. بعلاوه ماه گذشته مطالعه دیگری روی این دارو همراه با ایمونوتراپی انجام گرفت که اندازه بالایی از مسمومیت کبدی را نشان داد و به همین علت احتیاج است تا مطالعه بیشتری انجام گردد.

قرار است نتایج دقیقتر مطالعه انجام گرفته روی 345 بیمار از جمله میانگین طول عمر بیمار بدون پیشرفت بیماری مدت زمانی که روند تشدید بیماری شروع می گردد، در نشست سالانه انجمن اروپایی آنکولوژی (ESMO) در پاریس ارائه گردد.

شرکت داروسازی امژن خاطرنشان کرد: 33 درصد از بیماران دریافت کننده این دارو عوارض جانبی جدی مانند اسهال و افزایش آنزیم های کبدی را تجربه کردند و این درحالیست که این آمار در بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار داشتند، 40 درصد بود.

این دارو به گونه ای طراحی شده که شکل جهش یافته یک ژن موسوم به KRAS را هدف قرار می دهد که در حدود 13 درصد از سرطان های ریه سلول غیر کوچک (NSCLC)، شایع ترین شکل بیماری، رخ می دهد و کمتر در بعضی از تومور های جامد دیده می گردد.

منبع: رویترز

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2075

به "فراوری دارویی که از پیشرفت سرطان ریه جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دارویی که از پیشرفت سرطان ریه جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید