شرح مهم شهردار منطقه 19 در خصوص سرقت لوله های بزرگراه آزادگان ، فرهادی: لوله ها را بریده و به ضایعاتی ها می فروختند

به گزارش سفر به روسیه، شهردار منطقه 19 در رابطه با سرقت لوله های بزرگراه آزادگان گفت: تعدادی از افراد که درگیر آسیب های اجتماعی بودند در این محل اتراق داشتند که به مرور بخشی از این لوله ها که از نوع کاروگیت هستند بر اثر آتش افروزی آنها سوخت، بعلاوه این افراد قسمتی از لوله ها را بریده و به عنوان ضایعات می فروختند.

شرح مهم شهردار منطقه 19 در خصوص سرقت لوله های بزرگراه آزادگان ، فرهادی: لوله ها را بریده و به ضایعاتی ها می فروختند

به گزارش خبرنگاران، تورج فرهادی شهردار منطقه 19 درباره سرقت لوله از زیر زمین در رفیوژ میانی بزرگراه آزادگان گفت: این لوله ها بخشی از آب های سطحی منطقه 18 را جمع آوری می نماید و در یک نقطه ای به صورت عرضی وارد آزادگان می گردد و به صورت طولی به رفیوژ میانی آزادگان دارای بافت فضای سبز انتقال پیدا می نماید؛ در نقطه ای از منطقه 19 خارج و وارد زمین های کشاورزی و دشت حریم منطقه می گردد.

او با بیان اینکه از همان زمانی که بزرگراه آزادگان احداث شد، این لوله ها وجود داشتند، اضافه نمود: تعدادی از افرادی که درگیر آسیب های اجتماعی بودند در این محل اتراق داشتند، به مرور بخشی از این لوله ها که از نوع کاروگیت هستند بر اثر آتش افروزی آنها سوخت و بعلاوه این افراد قسمتی از لوله ها را بریده و به عنوان ضایعات می فروختند.

فرهادی ادامه داد: پس از سرقت و از بین رفتن لوله ها در بخشی از آزادگان شاهد بودیم که بخش های بدون لوله وجود به واسطه آبیاری فضای سبز دچار نشست شده اند و بخش دیگر نیز انحنایی پیدا نموده که حتما در آینده نشست خواهد نمود.

شهردار منطقه 19 اضافه نمود: بخش دچار نشست در وسط بزرگراه آزادگان به طول بیش از 200 متر درمحدوده منطقه 19 واقع شده است و باید سریعا نسبت به بازسازی آن اقدام گردد. بر همین اساس، آگهی مناقصه آن را در روزنامه خبرنگاران اعلام کردیم و به زودی پیمانکار آن برای بازسازی مستقر می گردد.

دو راه چاره برای مشکل فرونشست بزرگراه آزادگان

او شرح داد: باید وضع موجود را بازسازی و دوباره از آن استفاده کنیم یا لوله ها را در قسمت پایین آزادگان جای گذاری کنیم. با توجه به اینکه این مشکل در رفیوژ میانی آزادگان است، امکان دارد در آینده، دوباره شاهد فرونشست باشیم و این اختلال می تواند آسیب های جدی به مسائل جاری و مالی شهر بزند، به همین علت، پیشنهاد ما این است که لوله را از وسط آزادگان خارج و از پایین آزادگان عبور دهیم تا در صورت مشکل، قابلیت دسترسی سریع و امکان تعمیرات سریع آن فراهم باشد و سواره رو را نیز تحت تاثیر قرار ندهد.

فرهادی با بیان اینکه در حال حاضر موضوعی که ما آگهی کردیم برای بازسازی وضع موجود است و به محض معین پیمانکار نسبت برای بازسازی دست به کار خواهیم شد، گفت: مدیریت آبهای سطحی با شرکت خاکریزآب است اما درباره این بازسازی به علت اینکه عنوان شد، نگهداری بر عهده منطقه است، ما آن را انجام می دهیم. اگر راه چاره دوم بخواهد دنبال گردد، باید معاونت عمرانی و شرکت خاکریزآب درباره آن تصمیم بگیرند.

پیشنهاد استفاده از لوله های سیمانی

شهردار منطقه 19 درخصوص راه چاره جلوگیری از سرقت مجدد لوله ها مطرح کرد: برای حل این مشکل بهتر است به جای لوله های کاروگیت از لوله های سیمانی که قابلیت جدا شدن، آتش سوزی و سرقت ندارند، استفاده گردد.

او در ادامه درباره مشکل تمرکز واحدهای صنعتی و راهنمایی پساب ها به آبهای سطحی منطقه 19 شرح داد: واحدهای صنعتی زیادی در محدوده شهری منطقه نداریم و بیشتر این واحدها در حریم قرار دارند. در محدوده شهری کارگاه های کوچک مقیاس مانند کارگاه خیاطی یا مبل کوبی وجود دارد که صنعتی نیستند اما در ناحیه 3 منطقه 19 شبکه فاضلاب تکمیل نیست و آب جاری و آب پساب و فاضلاب خانگی در انهار منطقه جاری می شوند.

*کاروگیت یکی از انواع لوله های پلیمری است که به علت داشتن دو جداره مجزا، به لوله پلی اتیلن دوجداره یا لوله پلی اتیلن فاضلابی هم معروف است. سطح بیرونی لوله اسپیرال (مارپیچی یا موج دار) و سطح داخلی آن صاف و صیقلی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2212

به "شرح مهم شهردار منطقه 19 در خصوص سرقت لوله های بزرگراه آزادگان ، فرهادی: لوله ها را بریده و به ضایعاتی ها می فروختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح مهم شهردار منطقه 19 در خصوص سرقت لوله های بزرگراه آزادگان ، فرهادی: لوله ها را بریده و به ضایعاتی ها می فروختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید