دیدنی های پاموکاله ؛ قلعه سفید و پنبه ای ترکیه

به گزارش سفر به روسیه، شهر تاریخی پاموکاله به واسطه داشتن جاذبه های گردشگری فراوان و دریاچه ها و چشمه های جادویی، هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از گوشه و کنار جهان است.

دیدنی های پاموکاله ؛ قلعه سفید و پنبه ای ترکیه

پاموکاله یکی از زیباترین نقاط گردشگری جنوب غربی کشور ترکیه نزدیک به شهر آنتالیا در استان دنیزلی است که به واسطه زیبایی های خیره نماینده و رنگ سفیدش، لقب قلعه سفید پنبه ای را از آن خود نموده است. با وارد شدن به منطقه کوهستانی پاموکاله احساس می کنید که وارد شهری برفی و زمستانی شده اید؛ در صورتی که اینجا زمستان نیست و از سرمای هوا و یخبندان هم خبری نیست؛ تنها گردی سفیدرنگ تمام پستی و بلندی های این ناحیه را محاصره نموده است. به همین دلیل است که این شهر تاریخی و دریاچه های جادویی آن، هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از گوشه و کنار دنیا است. در این مطلب با ما همراه باشید تا با جاهای تماشای پاموکاله، این ناحیه گردشگر پذیر کشور ترکیه بیشتر آشنا شوید.

ویرانه های شهر تاریخی هیراپولیس (Hierapolis City Ruins)

ویرانه های شهر تاریخی هیراپولیس ابتدا به وسیله شاه ایومنس دوم (King Eumenes II) صد و نود سال قبل از میلاد کشف شد. این ویرانه های تاریخی در اصل در گذشته های دور مجموعه نظامی قدرتمندی بود. زلزله ای که در سال شصت میلادی رخ داد، موجب ویرانی این شهر شد. شهر تاریخی هیراپولیس، بعدها بازسازی شد و شکوه و رونق آن، مجددا بازگشت. گفته می گردد که اوج رونق این شهر در قرن دوم و سوم میلادی بوده است.

تئاتر باستانی هیراپولیس (Hierapolis Theater)

تئاتر باستانی هیراپولیس، در شیب بالای ویرانه های شهر تاریخی هیراپولیس باشکوه و ابهت قرار گرفته است. این تئاتر در زمان امپراتوری روم هادریان (Hadrian) ساخته شد و قابل ذکر است که تا به امروز، به خوبی حفظ شده و هنوز بخش زیادی از تزئیناتی که در صحنه آن به کار رفته، به جای مانده است.

استخر باستانی پاموکاله (Pamukkale Antique Pool)

اگر می خواهید به استخری شبیه استخر زمان رومیان بروید و تجربه ای شبیه به آنان داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که به استخر باستانی پاموکاله بروید. این استخر در کنار معبد آپولو جای گرفته و این فرصت را به گردشگران و مسافران می دهد که در آب این چشمه آب گرم و معدنی شنا نموده و به درمان عضلات خود بپردازند.

موزه باستان شناسی شهر تاریخی هیراپولیس (Hieropolis Museum)

موزه باستان شناسی شهر تاریخی هیراپولیس، در ساختمان محل قدیمی حمام خانه رومی واقع شده است. در این موزه می توانید بعضی از اشیای هنری زیبای شهر هیراپولیس که شامل مجسمه ها و چندین قبر سنگی می گردد را تماشا کنید. موزه باستان شناسی شهر تاریخی هیراپولیس دارای دو بخش روباز در سمت شرقی هیراپولیس، که آثار تاریخی سنگی از جنس سنگ مرمر در آن نگهداری می گردد و بخش سربسته که عمدتا به عنوان کتابخانه و محل نگهداری آثار تاریخی ظریف مورد استفاده قرار می گیرد.

قلعه پاموکاله (Pamukkale Castle)

قلعه پاموکاله پیش از قرن یازده یا دوازده میلادی به نام قلعه کتان شناخته می شد. این قلعه درست در جهت جاده ای قرار گرفته که به شهر پاموکاله منتهی می گردد. اگر از قلعه پاموکاله تماشا کنید، می توانید منظره و دورنماهای فوق العاده زیبایی از چشمه های پلکانی پاموکاله داشته باشید. غروب آفتاب در این قلعه نیز منظره ای بی بدیل و تماشایی را برای شما به نمایش می گذارد.

شهر تاریخی لاودیکیا (Laodikeia)

شهر تاریخی لاودیکیا، شهری زیبا و دوست داشتنی است که زمانی جایگاه دولتمردان و سخنوران رومی بوده است. این شهر بندری در واقع مرکز مالی و صنعتی رومی و همین طور مرکز درمان و تجارت بود. کلیسای قدیمی شهر تاریخی لاودیکیا نیز یکی از قدیمی ترین کلیساهای مسیحی دنیا است که قدمت آن به قرن سوم پیش از میلاد باز می گردد.

افرودیسیاس (Aphrodisias)

افرودیسیاس یا معبد آفرودیت یکی از مهم ترین جاهای تماشای کشور ترکیه است. مکشوفات مسی و برنجی در این محل، نشانگر قدمت سکونت در این محل در قرن چهارم قبل از میلاد است. بعلاوه اشیای سفالی یافت شده در این نقطه تاریخی مربوط به اوایل دوران حکومت بیزانس ها برمی گردد که نمایانگر تجارت کشورهای آشوری در زمان عهد نو سنگی است. معبد افرودیت تقریبا در سال صدم قبل از میلاد بنا شده و چهارده ستون ایستاده دارد. در قرن پنجم میلادی، بیزانس ها آن را به یک کاخ سه راهرو تبدیل کردند. در بخش شمالی معبد افرودیت یک ورزشگاه واقع شده است که دیوارهای آن به خوبی حفظ شده و گنجایش سه هزار نفر تماشاگر را دارد. بعلاوه موزه آفرودیسیاس نیز یکی از برجسته ترین موزه های مجسمه در کشور ترکیه است که جنس مجسمه های آن بیشترا از جنس سنگ مرمر است.

کاروانسرای نزدیک پاموکاله (Caravanserais near Pamukkale)

کاروانسرای نزدیک پاموکاله در جهت جاده دنیزلی به دینار قرار گرفته است. این کاروانسرای سلجوقی در سال 1253 کشف شده است و شامل دو برج بزرگ و کتیبه ای که در دو طرف آن مجسمه های شیر به چشم می خورد، می گردد.

چیوریل (Çivril)

چیوریل یکی از شهرهای تاریخی مهم دوران ماقبل تاریخ است. شواهد یافت شده از این محل نشان می دهد که چیوریل محل سکونت مردمان، از عهد حجر تا اوایل عهد بیزانس ها بوده است.

چشمه های آب گرم کاراهایت (Karahayıt Hot Springs)

چشمه های آب گرم کاراهایت در پنج کیلومتری غرب پاموکاله قرار گرفته اند. دمای آب این چشمه به پنجاه و پنج درجه سانتی گراد می رسد. وجود اکسیدهای متنوعی از جمله اکسید آهن، موجب رنگ دار شدن آب این چشمه ها شده است. در زیر چشمه های آب گرم کاراهایت، حوض حمامی وجود دارد که پس از بازدید از این چشمه ها، می توانید در آن آب تنی کنید.

شهر تاریخی کولوس (Colossae)

شهر تاریخی کولوس یکی از شهرهای تاریخی مهم کشور ترکیه است که اکنون به جای مانده های کمی از ویرانه های آن در بیست کیلومتری شرق دنیزلی قرار گرفته است.

سارای کوی (Sarayköy)

سارای کوی شهری تاریخی بوده که در قسمت غربی دره هیراپولیس جای گرفته است. این شهر تاریخی به علت داشتن چشمه های آب گرم و مدرسه پزشکی، آن موقع بسیار معروف بود.

غار کاکلیک (Kaklik Cave)

غار کاکلیک یکی از مجذوب نماینده ترین غارهای دنیا بوده که دارای آبشارهای کلسیم سفید است که در داخل غار جاری هستند. تراوش های کلسیم باعث ایجاد بوی غلیظ گوگرد در داخل این غار شده است.

چشمه های پلکانی پاموکاله

چشمه های پلکانی پاموکاله، چشمه های آهکی سفید رنگ آبشاری و پله ای است که مانند زمینی پوشیده از برف در میان باغی سرسبز می ماند. این چشمه ها بعلاوه یکی از چشمه های آب گرم و اولین چشمه آب شور دنیا هستند که خاصیت درمانی دارند و غنی از مواد معدنی هستند. چشمه های پلکانی پاموکاله در منطقه دریای اژه و در رودخانه مندرس (Menderes River) واقع شده است و در بیشتر فصل های سال آب و هوایی معتدل دارد. گردشگران زیادی از راه های دور به این منطقه سفر می نمایند تا از چشمه های شفابخش آن که برای درمان دردهای مفاصل، آرتروز و هزار و یک بیماری دیگر مفید است، بهره مند شوند. تجربیات و نظرهای خود را درباره جاذبه های گردشگری پاموکاله با ما وسایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / planetware.com / کجارو
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2006

به "دیدنی های پاموکاله ؛ قلعه سفید و پنبه ای ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های پاموکاله ؛ قلعه سفید و پنبه ای ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید