توصیه های سازمان آتش نشانی تبریز برای زمان وقوع سیلاب

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران/آذربایجان شرقی سازمان آتش نشانی تبریز در اطلاعیه ای ضمن هشدار نسبت به وقوع سیلاب احتمالی، نحوه رویارویی با آن را تشریح کرد.

توصیه های سازمان آتش نشانی تبریز برای زمان وقوع سیلاب

در این اطلاعیه آمده است: خطرناک ترین نوع سیل، سیلاب شهری بوده که به دلیل آسفالت خیابان ها و وجود انواع مواد مختلف حل شده در آب و اشیا شناور و کثرت انسان ها بسیار خطرناک است.برای اطلاع از شرایط و نیز دریافت دستورات لازم به رادیو، تلویزیون یا اعلام خبر از طریق بلندگوهای عمومی توجه کنید، در صورتی که دستور تخلیه داده شد، بلافاصله این کار را انجام دهید.

این اطلاعیه افزوده است: زمانی که تشخیص دادید، سیلاب در حال شکل گیری است، خیلی سریع عمل کرده و خود را از محل سیل دور کنید. شما تنها چند دقیقه برای این کار فرصت دارید.از فاضلاب ها و جویبارهای به ظاهر آرام دوری کنید، به خاطر داشته باشید جویبارها، کانال های فاضلاب، تنگه ها و ... نیز می توانند به ناگهان دچار سیل شوند. اگر خانه شما در محل مرتفعی است و خطر آب گرفتگی شما را تهدید نمی کند، نیازی به خروج از منزل نیست. جریان آب، برق و گاز را برای جلوگیری از آب گرفتگی، برق گرفتگی و انفجار قطع کنید.

در این اطلاعیه تاکید شده است: در جریان آب راه نروید، اگر مجبورید در آب حرکت کنید، از مسیری بروید که آب حرکت نمی کند. برای این که از استحکام زمین جلوی پای خود مطمئن شوید از یک تکه چوب دستی استفاده کنید. در منطقه سیل زده رانندگی نکنید؛ اگر سیل اطراف خودروی شما را فرا گرفته است، خودرو را رها کنید و به یک منطقه مرتفع بروید و گرنه جریان سیل شما و خودرویتان را خیلی سریع با خود می برد و هرگز از درختان در معرض سیل به عنوان محل امن استفاده نکنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1499

به "توصیه های سازمان آتش نشانی تبریز برای زمان وقوع سیلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های سازمان آتش نشانی تبریز برای زمان وقوع سیلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید