ترامپ خطاب به نخست وزیر کانادا: شما کاخ سفید را به آتش کشیدید!

به گزارش سفر به روسیه، منابع مطلع از تماس تلفنی پُر تنش میان رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر کانادا خبر داده اند؛ تماسی که طی آن ترامپ در اشتباهی تاریخی به ترودو گفته شما کاخ سفید را به آتش کشیدید!

ترامپ خطاب به نخست وزیر کانادا: شما کاخ سفید را به آتش کشیدید!

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور گردشگری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، منابع مطلع از تماس تلفنی پُر تنش میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا خبر داده اند.

بر اساس این خبر در پی اعمال تعرفه های گمرکی جدید واشنگتن بر واردات فولاد و آلومینیوم، ترودو در تماسی تلفنی با ترامپ از این اقدام آمریکا انتقاد نموده و گفته ارتباط تعرفه های گمرکی با امنیت ملی آمریکا در چیست؟

به گفته این منبع مطلع، ترامپ هم در پاسخ به این سوال خطاب به نخست وزیر کانادا گفته: مگر شما همان هایی نبودید که کاخ سفید را به آتش کشیدید؟

این در حالی است که واقعه به آتش کشیده شدن کاخ سفید مربوط به سال 1814 میلادی است زمانی که کانادا مستعمره بریتانیا بود، پس از شکست آمریکایی ها در نبرد بلادنسبورگ نیروهای بریتانیایی تحت فرماندهی رابرت روس واشنگتن را اشغال نموده و این شهر را به آتش کشیدند. ساختمان کاخ سفید یکی از عمارت هایی است که در این حمله به آتش کشیده شده بود.

کانادا که یکی از اصلی ترین متحدان آمریکا به شمار می رود و نخست وزیر این کشور در واکنش به تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه های گمرکی گفته بود: این مقوله که کانادا خطری برای امنیت ملی آمریکاست توهین آمیز و غیر قابل قبول است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 903

به "ترامپ خطاب به نخست وزیر کانادا: شما کاخ سفید را به آتش کشیدید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ خطاب به نخست وزیر کانادا: شما کاخ سفید را به آتش کشیدید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید