تور ارزان مجارستان: تداوم مناقشات لهستان و مجارستان با بروکسل بر سر مکانیسم نو حاکمیت قانون

به گزارش سفر به روسیه، لهستان و مجارستان همچنان در دادگاه عالی اروپا بر سر طرح اروپایی مکانیسم حاکمیت تازه قانون که می تواند منجر به کاهش بودجه این کشورها گردد با بروکسل دست و پنجه نرم می نمایند.

تور ارزان مجارستان: تداوم مناقشات لهستان و مجارستان با بروکسل بر سر مکانیسم نو حاکمیت قانون

با ما سفر کنید و با تور ارزان مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ان تی وی آلمان در گزارشی نوشت: به اعتقاد اتحادیه اروپا کشورهای مجارستان و لهستان در زمینه حاکمیت قانون مسئله دارند. بروکسل به همین بهانه کاهش یاری های اقتصادی به این کشورها را در دستور کار قرار داده است. این دو کشور در برابر دادگاه عالی اروپا در این باره شکایت نموده اند. دیوان عدالت اروپا در لوکزامبورگ به شکایت های لهستان و مجارستان در این باره می پردازد.

لهستان در این دادگاه خواهان لغو مکانیزمی شده است که به اتحادیه اروپا اجازه می دهد در صورت نقض قوانین از طرف کشورهای عضو بودجه اروپایی این کشورها را کاهش دهد.

وکیل لهستان در شروع جلسه دادرسی دادگاه عالی اروپایی اعلام نموده که مکانیسم حاکمیت قانون نو معاهدات اتحادیه اروپا را نقض می نماید و باید به طور کامل باطل گردد.

وکیل مجارستان هم این مکانیسم را غیر ضروری توصیف نموده و گفته است که چارچوب قانونی موجود می تواند از بودجه اتحادیه اروپا محافظت کند. وکلای نهادهای اروپایی البته این انتقادها از این دو کشور عضو اتحادیه اروپا را رد می نمایند.

مکانیزم نو حاکمیت قانون در اتحادیه اروپا از ابتدای امسال میلادی به اجرا گذاشته شده است. با این حال کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت نموده اند قبل از استفاده از این مکانیسم منتظر رای دادگاه عالی اروپایی در مناقشات در این باره با کشورهای لهستان و مجارستان بمانند.

بهر حال انتظار نمی رود که حکم دادگاه عالی لوکزامبورگ تا چند ماه آینده صادر گردد.

اخیرا هم رای دادگاه لهستان مبنی بر ناسازگاری مواد معاهدات اتحادیه اروپا با قانون اساسی این کشور بر این مناقشات دامن زده است.

رای دادگاه لهستان مبنی بر ناسازگاری مواد معاهدات اتحادیه اروپا با قانون اساسی این کشور موجی از نگرانی ها از سوی مرکز های اتحادیه اروپا را به همراه داشته است.

بروکسل از آنالیز سریع حکم لهستان و اقدام مقتضی بر اساس آن خبر داده است. طبق اعلام اتحادیه اروپا اطمینان از اولویت قوانین اتحادیه بر قوانین داخلی لهستان از موارد مورد توجه سران این منطقه است.

به نوشته ال پائیس، تنش ها میان لهستان و اتحادیه اروپا شرایط مشابهی با دوره برگزیت که منجر به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شد را رقم زده است. با این حال بروکسل همچنان امیدوار است که روابط فعلی با لهستان را تغییر دهد. کشوری که طبق نظرسنجی ها، افکار عمومی به وضوح هوادار عضویت در اتحادیه اروپا هستند.

پس از تصمیم عالی ترین دادگاه لهستان مبنی بر ناسازگاری مواد معاهدات اتحادیه اروپا با قانون اساسی کشور، کمیسیون اروپا روز پنجشنبه هشدار داد که از تمام ابزارهای در اختیار خود برای حفظ حاکمیت قانون اروپا استفاده خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1771

به "تور ارزان مجارستان: تداوم مناقشات لهستان و مجارستان با بروکسل بر سر مکانیسم نو حاکمیت قانون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مجارستان: تداوم مناقشات لهستان و مجارستان با بروکسل بر سر مکانیسم نو حاکمیت قانون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید