بورس فردا چهارشنبه 8 مرداد 99 چه می گردد؟

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران، شاخص کل امروز با رشد 8 هزار واحدی (0.44 درصد) به سطح یک میلیون و 942 هزار واحدی رسید. اگرچه در ابتدای بازار شاخص رشد 39 هزار واحدی را تجربه کرد اما در میانه راه با افزایش فشار عرضه در نمادهای شاخص سازی نظیر فولاد، فملی و فارس و همچنین نمادهای پتروشیمی و پالایشی از سرعت رشد آن کاسته شد.

بورس فردا چهارشنبه 8 مرداد 99 چه می گردد؟

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در مورد تحلیل فرایند بازار گفت: طی معاملات امروز نیز مجددا شاهد ادامه فرایند چند روز گذشته بازار بودیم و سهم های شاخص ساز همچون فملی، فارس، شپنا، فولاد و خودروسازها امروز معاملات منفی را تجربه نموده و در صف فروش قرار گرفتند. اصلاح در دو نماد فولاد و فملی به 15 درصد رسید که این فرایند اصلاحات می تواند همچنان ادامه دار باشد. نمادهای خودرو، خساپا و شستا نیز امروز منفی معامله شدند که می توان تغییر فرایند معاملات را از آنها شاهد بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، فرایند معاملاتی سهم های کوچک و متوسط؛ همچنین سهم های عظیمی که در رشد اخیر بازار همراهی نکردند به سمت تعادل پیش رفته و در محدوده مثبت معامله می شوند. مثبت بودن همزمان شاخص کل و هم وزن نیز نشان می دهد که بیشتر سهم های کوچک و عظیم به غیر از محدود سهم هایی که راه خود را از بازار جدا کردند، مثبت بودند.

وی ضمن بیان اینکه برای بازار فردا نیز همین فرایند را شاهد خواهیم بود، گفت: انتظار می رود که از فشار فروش در بعضی نمادها کاسته گردد اما بعضی نمادها اصلاح بیشتری را داشته باشند. همچنین در نمادهای کوچکتر و متوسط پتانسیل رشد وجود دارد و به مرور می توان شاهد افزایش نرخ در نمادهای کوچکتر بود. می توان امیدوار بود که بازار از حالت محض صف خرید یا صف فروش خارج شده و به تعادل برسد و در نهایت بازار فردا با پیشتازی صنایع کوچکتر و سهم های با پتانسیل بالاتر، بازاری متعادل و مثبت خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1074

به "بورس فردا چهارشنبه 8 مرداد 99 چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس فردا چهارشنبه 8 مرداد 99 چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید