13 نکته کاربردی برای کاهش هزینه ها و پس انداز بیشتر

به گزارش سفر به روسیه، در بسیاری از اوقات سخت ترین مرحله پس انداز کردن، شرع کردن آن است. بیشتر ما فکر می کنیم برای آغاز این کار شرایط مالی یا سبک زندگی خاصی احتیاج است. این فکر باعث می گردد که مدام این کار را عقب بیندازیم و آن را آغاز نکنیم. اما حقیقت این است که آن شرایط رویایی تا زمانی که صرفه جویی و پس انداز کردن را آغاز نکنیم، فراهم نمی گردد.

13 نکته کاربردی برای کاهش هزینه ها و پس انداز بیشتر

با اینکه صرفه جویی مالی و مدیریت سرمایه بیش از هر چیز به شرایط مالی جامعه ارتباط پیدا می نماید اما با رعایت یکسری از نکته ها و ترفندها می توان بخشی از هزینه ها را به شکلی کاهش داد تا در سرانجام ماه یا سال پس انداز قابل توجهی داشته باشیم.

در این مطلب راهکارهای ساده ای را معرفی نموده ایم که می توانید جهت صرفه جویی در هزینه ها و پس انداز کردن، از آن ها بهره ببرید.

ثبت و نظارت بر هزینه ها

اولین قدم برای آغاز یک پس انداز درست و اصولی این است که هزینه های خود را ثبت کنیم و هر ماه جزئیات مربوطه و بخش های کم خرج و پرخرج را آنالیز کنیم. اپلیکیشن های مالی و بانکی امروزه این کار را به طور اتوماتیک برای ما انجام می دهند. مثلا در اپلیکیشن بلوبانک قابلیتی به نام بلوچارت وجود دارد که گزارش های مالی ماهانه و سالانه را ارائه می دهد. در منوی صورتحساب اپلیکیشن بلوبانک جزئیات هر تراکنش و دسته بندی های مربوط به آن قابل مشاهده است. با استفاده از این قابلیت می توانیم هزینه ها و درآمدهای ماهانه خود را به راحتی مدیریت کنیم. بعلاوه می توانیم تراکنش های خود را در دسته بندی های مختلف قرار دهیم و در صورت احتیاج یادداشتی برای آن ها بنویسیم. با انجام این کارها می توانیم هزینه های ثابت و متغیر خود را شناسایی و تفکیک کنیم و با برنامه ای هوشمند، هزینه های متغیر خود را کاهش دهیم.

پس انداز اتوماتیک

اگر قصد پس انداز به شکل روزانه دارید و هر بار آن را فراموش می کنید، می توانید از ابزارهای هوشمندی بهره ببرید که به طور اتوماتیک و با اجازه قبلی، پولی را در یکی از حساب های ما ذخیره می نماید. برای عملی کردن این تصمیم، کافیست به سراغ بخش بلوباکس اپلیکیشن بلوبانک بروید و از قابلیت های آن بهره ببرید. بلوباکس مثل یک قلک برای شما عمل می نماید. به اینصورت که با ساختن باکس های مختلف در اپلیکیشن بلوبانک می توانید مبلغی را در زمان های مختلف، برای پس انداز در آن ذخیره کنید. پس از ساختن باکس، قابلیتی به نام رُند را مشاهده خواهید کرد که به طور اتوماتیک مبالغ خرید روزانه را به سمت بالا رند می نماید تا اندازه اضافه به عنوان پس انداز ذخیره گردد.

معین اهداف پس انداز

معین کردن اهداف ما از پس انداز کردن پولمان، انگیزه لازم برای ادامه دادن این کار را به ما می دهد. این اهداف می توانند بلند مدت یا کوتاه مدت باشند. بلوباکس در این زمینه هم به یاری ما می آید. می توانیم برای بلوباکس های خود هدف گذاری کنیم و در صورت رسیدن به هدف هر باکس برای استفاده از آن تصمیم بگیریم.

پرداخت به موقع قبوض

دیر پرداخت کردن قبوض و فراموش کردن پیاپی آن، می تواند دردسر و هزینه هایی مثل قطع موقت خدمات را در پی داشته باشد. برای جلوگیری از این اتفاق می توان از خدمات هوشمند پرداخت اتوماتیک اپلیکیشن هایی مثل بلوبانک استفاده کرد. کافیست اطلاعات قبوض خود را در بلوبانک ثبت کنیم و سقفی برای پرداخت قبوض تعریف کنیم. بعد از انجام این مراحل هر وقت قبضی برای ما بیاید به طور اتوماتیک و به موقع پرداخت می گردد.

انجام خرید های آنلاین با تخفیفات شگفت انگیز

بیشتر سایت های فروشگاهی برای افزایش فروش خود تخفیفات شگفت انگیز را به بهانه های مختلف روی اجناس خود می گذارند. اگر اهل خرید کردن آنلاین باشیم می توانیم در این تخفیفات خرید های خود را انجام دهیم و مبلغ اضافی آن را پس انداز کنیم.

تخفیفات لحظه ای

طی سال های اخیر پلتفرم ها و وبسایت هایی راه اندازی شده که با ارائه سرویس ها و راهکارهای مختلف، هزینه خریدهای روزانه کاربران خود را کاهش می دهند. باشگاه مشتریان بامن یکی از این پلتفرم هاست که به دو روش تخفیف در لحظه و دریافت امتیاز ضمن صرفه جویی در هزینه های روازنه افراد، قدرت خرید کاربرانش را افزایش می دهد.

برای استفاده از تخفیف لحظه ای کافیست با کارت بلوبانک خود از فروشگاه های منتخب و طرف قرارداد باشگاه مشتریان بامن خرید کنید. لیست فروشگاه ها به وسیله گزینه پاداش اپلیکیشن بلوبانک قابل مشاهده است و به راحتی می توانید فروشگاه نزدیک به خود را پیدا کنید.

اجتناب از هزینه های کوچک اضافه

شاید هزینه هایی مانند کارمزدهای بانکی به نظر کم باشند اما اگر سعی کنیم آن ها را حذف کنیم می توانیم پس انداز خوبی داشته باشیم. اتفاقی که برای کاربران بلوبانک اتفاق افتاده و این دسته از افراد خدماتی مثل باز کردن حساب، ارسال کارت بانکی و پیامک اطلاع رسانی را بدون پرداخت هیچ هزینه و کارمزدی دریافت می نمایند. می توانیم با این روش از هزینه های کوچک اضافه خود بکاهیم.

شناخت محرک های خرج کردن خود

همه ما بازارها، فروشگاه ها، سایت های فروش و صفحات مجازی داریم که با تماشا آن ها نمی توانیم جلوی خود را بگیریم و حتماً باید از آن ها خرید کنیم. این موارد برای هرکسی فرق دارد. خوب است این محرک ها را بشناسیم و سعی کنیم کمتر در معرض آن ها قرار بگیریم تا از خرید های غیرضروری جلوگیری کنیم. برای این کار می توانید از ویژگی معین هدف سرویس بلوباکس اپلیکیشن بلوبانک بهره بگیرید و لیستی از اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود را طراحی کنید. قابلیت معین هدف به بخش بلوباکس اضافه شده تا به راحتی بتوانید برای هر باکس، هدف معینی را معین کنید و مدیریت بهتری بر روی اندازه پس انداز خود داشته باشید. با داشتن یک هدف معین می توانید آن را روزانه یا هفتگی و ماهانه آنالیز کنید و اندازه تحقق آن را به طور دائم زیرنظر داشته باشید.

آغاز سرمایه گذاری

بخشی از پول خود را برای سرمایه گذاری های بلند مدت کنار بگذاریم. این سرمایه گذاری متناسب با پول ما می تواند در زمینه های مختلفی مانند بازار سرمایه، سپرده گذاری در بانک ها، املاک و … صورت گیرد.

خرید در حراج های فصلی

برترین زمان برای خرید، وقتی است که فروشگاه ها، به علت نزدیک شدن به سرانجام فصل، اجناس خود را با تخفیفات خوب می فروشند. با برنامه ریزی دقیق می توانیم از این حراج ها استفاده کنیم و تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کنیم.

کاهش قبض تلفن

صورتحساب یا قبض تلفن همراه یکی از مواردی است که چندان به آن توجه نمی کنیم ولی بخشی از هزینه های ما را شامل می گردد. برای کاهش هزینه تلفن خود می توانیم مکالمات را کوتاه تر کنیم، در صورت امکان قرار ملاقاتی را با دوستان و نزدیکان خود هماهنگ کنیم و یا حتی از تماس با برنامه های اینترنتی به عنوان روشی جایگزین استفاده کنیم.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی

در بسیاری از مواقع می توانیم به راحتی از وسایل نقلیه عمومی برای رسیدن به مقصدمان استفاده کنیم. با انجام این کار استهلاک ماشین کمتر می گردد و هزینه های آن پایین می آید.

ورزش کردن در خانه به جای رفتن به باشگاه

امروزه اپلیکیشن های مخصوص ورزش کردن بسیاری وجود دارد که با نصب آن ها روی گوشی خود می توانیم بدون صرف هزینه اضافی در منزل ورزش کنیم.

راهکارهای معرفی شده به شما یاری می نماید تا در سرانجام ماه و فصل بخشی از هزینه های خود را کاهش داده و مبلغ قابل توجهی را پس انداز کنید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2100

به "13 نکته کاربردی برای کاهش هزینه ها و پس انداز بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 نکته کاربردی برای کاهش هزینه ها و پس انداز بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید