اصحاب رسانه در طرح اقدام ملی مسکن صاحب خانه می شوند

به گزارش سفر به روسیه، وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس مذاکره با وزیر ارشاد، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه همانند جامعه فرهنگیان و جامعه کارگری کشور می توانند صاحب خانه در طرح اقدام ملی مسکن شوند.

اصحاب رسانه در طرح اقدام ملی مسکن صاحب خانه می شوند

جهت دریافت خدمات خرید اینترنتی درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی بعدازظهر پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح احداث 244 واحد مسکونی در شهر تودشک اصفهان گفت: این طرح در قالب طرح ملی اقدام مسکن تعریف شده است که یک میلیون و 600 هزار نفر از مردم کشورمان برای استفاده از مزایای این طرح ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه مساکن این طرح به متقاضیانی تعلق می گیرد که تا به امروز از زمین، مسکن و تسهیلات دولتی استفاده ننموده اند، تاکید نمود: با توجه به این شرط برای بهره مندی از طرح اقدام ملی مسکن در نهایت برای 930 هزار نفر مسکن اولیه پرونده تشکیل شده است.

پرونده 430 هزار نفر در طرح ملی مسکن مورد تأیید نهاده شد

وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود: تا به امروز پرونده 430 هزار نفر مورد تأیید نهاده شده است که باید نسبت به واریز وجه 400 میلیون ریال و تکمیل ثبت نام خود به شکل الکترونیکی اقدام نمایند.

وی ادامه داد: هم اکنون عملیات طرح اقدام ملی مسکن در شهر های مختلف کشور آغاز شده است و این مساکن در اغلب شهر ها به شکل گروهی با موضوع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

اسلامی بیان داشت: در استان اصفهان نیز 75 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند، اما حدود 50 درصد از این افراد واجد شرایط اعلام شده نبودند.

وی با اشاره به آغاز احداث مساکن در تودشک ابراز داشت: احداث 244 واحد مسکونی در شهر تودشک اصفهان در زمینی به مساحت 107 هزار و 343 متر مربع و با کاربری مسکونی 23 هزار و 958 متر مربع انجام می گردد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در این طرح 121 پلاک واگذار و هر پلاک به دو نفر به صورت جداگانه اهدا می گردد و ویژگی مهم این طرح این است که بازپرداخت اقساط تسهیلات آن در پنج سال پس از اخذ پروانه ساخت و آغاز عملیات اجرایی توسط متقاضی با دو سال تنفس آغاز می گردد.

تداوم عرضه مسکن از وظایف وزارت راه و شهرسازی است

وی با تاکید بر اینکه تداوم عرضه مسکن از وظایف وزارت راه و شهرسازی است، گفت: بر اساس مذاکره و گفت و گویی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه هم همانند جامعه فرهنگیان و جامعه کارگری کشور می توانند صاحب مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن شوند و در این ارتباط با توجه به تفاهم نامه هایی با وزارت آموزش و پرورش 75 هزار نفر از فرهنگیان می توانند صاحب خانه شوند.

وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: بر اساس تفاهم نامه با تعاون کار و رفاه اجتماعی، همچنین 200 هزار نفر از جامعه کارگری و بازنشستگان می توانند در این طرح اقدام ملی مسکن شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به قانون مالیات بر خانه های اشاره نمود و گفت: پیش از این در قانون مالیات های مستقیم مورد توجه نهاده شده بود، سامانه جامع املاک و مسکن در دوره فعلی در این ارتباط تهیه شد و در اختیار سازمان امور مالیاتی نهاده شد..

اسلامی گفت: در این سامانه اطلاعات کامل همه افراد صاحب خانه شامل تعداد خانه و زمین، آدرس آن در شهر و استان های مختلف وجود دارد و بر اساس آن قانون مالیات بر خانه های خالی اجرایی می گردد گرچه اعتقاد ما بر این است که مبلغ مالیات بر خانه های خالی قابل ملاحظه نیست و تأثیر چندانی بر معین تکلیف خانه های خالی ندارد.

افراد دارای خانه های خالی وارد طرح اقدام ملی مسکن می شوند

وی بیان داشت: افراد دارای خانه های خالی، زمین و طرح های نیمه کاره می توانند آن را واگذار نموده و با ورود به طرح اقدام ملی مسکن زمین مرغوب در نقاط دیگر برای ساخت و ساز مجدد در اختیار بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1000

به "اصحاب رسانه در طرح اقدام ملی مسکن صاحب خانه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصحاب رسانه در طرح اقدام ملی مسکن صاحب خانه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید