استقبال مجامع بین المللی از نتایج نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی در ژنو

به گزارش سفر به روسیه، دبیرکل سازمان ملل از انتخاب اعضای شورای ریاستی و نخست وزیرجدید استقبال کرد و گفت : لیبی در جهت صحیحی واقع شده است.

استقبال مجامع بین المللی از نتایج نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی در ژنو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الوسط - لیبیا، دبیرکل سازمان ملل با اشاره به انتخاب اعضای شورای ریاستی و نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی در نشست اخیر گفت وگوهای سییاسی لیبیایی ها در ژنو گفت: لیبی در جهت صحیحی واقع شده است و سازمان ملل از تلاش ملت لیبی برای ساختن یک کشور باثبات و شکوفا حمایت می کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آنتونیو گوترش در یک نشست مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در نیویورک شرح داد: تمام لیبیایی ها و بازیگران بین المللی در عرصه تحولات لیبی باید به مصوبات نشست گفت وگوهای سیاسی این کشور احترام بگذارند.

وی با تبریک گفتن به اعضای شورای ریاستی لیبی و نخست وزیر جدید این کشور گفت: بنده مطمئن هستم که آنان در رهبری لیبی تا برگزاری انتخابات در 24 دسامبر 2021 پیروز خواهند شد.

پنجمین دور نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی تحت نظارت سازمان ملل در پایتخت سوئیس جمعه17 بهمن به پایان رسید و شرکت کنندگان در آن عبدالحمید دبیبه به عنوان نخست وزیر جدید و محمد یونس المنفی را به عنوان رئیس شورای ریاستی لیبی انتخاب کردند. موسی الکوانی و عبدالله حسین اللافی نیز دو عضو دیگر این شورا هستند.

دبیرکل سازمان ملل از تعهدات نخست وزیر جدید لیبی درباره تشکیل این دولت استقبال کرد و گفت: بر اساس این تعهدات، دولت موقت وحدت ملی لیبی از تنوع سیاسی و جغرافیایی برخوردار است و 30 درصد اعضای آن را زنان تشکیل خواهد داد.

وی با اشاره به ادامه یافتن آتش بس در لیبی و توافق سیاسی لیبیایی ها در برگزاری انتخابات و تشکیل دولت وحدت ملی و شواری ریاستی تاکید کرد: باید تمام مزدوران و جنگجویان بیگانه براساس جدول زمانی جدیدی که مشخص خواهد شد، خاک لیبی را ترک کنند.

به دنبال انتخاب اعضای شورای ریاستی و نخست وزیر جدید لیبی، کشورهای آلمان ، فرانسه، ایتالیا و آمریکا از نتایج نشست گفت وگوهای سیاسی لیبیایی ها در ژنو استقبال و با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند: ما آمادگی داریم کسانی را که به تهدید فرایند سیاسی در لیبی می پردازند، مجازات کنیم.

این کشورها خواستار اجرای کامل قطعنامه شورای امنیت در ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی و خروج تمام جنگجویان و مزدوران بیگانه از این کشور شدند.

اتحادیه عرب نیز با استقبال از انتخاب نخست وزیر و اعضای شورای ریاستی لیبی اعلام کرد: مجامع بین المللی و منطقه ای باید از تلاش لیبیایی ها برای پایان دادن به بحران کشورشان از راه های سیاسی و تحت نظارت سازمان ملل حمایت کنند.

سازمان کنفرانس اسلامی هم با استقبال از نتایج نشست گفت وگوهای سیاسی لیبیایی ها در ژنو ابراز امیدواری کرد که انتخاب نخست وزیر جدید و اعضای شورای ریاستی لیبی به برقراری صلح و ثبات در این کشور منجر شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1414

به "استقبال مجامع بین المللی از نتایج نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی در ژنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مجامع بین المللی از نتایج نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی در ژنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید