آیا دادلی درست می گفت؟

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران: باری ایچنگرین، استاد اقتصاد در دانشگاه کالیفرنیا و مشاور سابق صندوق بین المللی پول است.

آیا دادلی درست می گفت؟

به گزارش خبرنگاران: ویلیام دادلی، رئیس پیشین شعبه فدرال رزرو نیویورک (یکی از12 شعبه فدرال رزرو آمریکا) اخیرا به لانه زنبور حمله کرد. او به فدرال رزرو هشدار داد تا در نظر بگیرند که سیاست های آنها چه اثری بر انتخابات ریاست جمهوری 2020 خواهد گذاشت. درواقع، دادلی با مشاهده اینکه سیاست فدرال رزرو می تواند بر سیاسیون اثرگذار باشد، یک وظیفه اجتماعی باارزش را انجام داد (که گاهی اوقات با تاثیرات عمیقی در دوره هایی در ایالات متحده همراه بوده است). اما این به این معنی نیست که توصیه های او هدف را نشانه گرفته بودند.

استدلال دادلی، سرراست بود. اگر فدرال رزرو نرخ های بهره را در واکنش به اقدامات سیاست تجاری مخل ترامپ کاهش دهد، رئیس جمهوری شاید تشویق گردد تا بیشتر به شیوه مشابه متوسل گردد. ترامپ باور دارد که آمریکا و چین در یک جنگ تجاری به سمت مرگ قفل شده اند. اما او همچنین تصدیق نموده است که بازار سهام به شکل منفی به تهدیدهای تجاری او، واکنش نشان می دهند. نااطمینانی های ناشی از تجارت می تواند رشد را تضعیف کند و این مساله به دورنمای انتخاب مجددش آسیب می رساند.

نگرانی این است که اگر فدرال رزرو سیاستش را شل بگیرد، به این وسیله با به حداقل رساندن نااطمینانی القا شده در سرمایه گذاری و رشد، ترامپ آزادی بیشتری برای تشدید حمله های تجاری با تمرکز چین، احساس خواهد نمود. همان طور که دادلی تعبیر می نماید، فدرال رزرو باید شدیدا آشکار کند که ترامپ مسوول عواقب اقدامات خود خواهد بود. سوال این است که دقیقا چه چیزهایی باید آشکار گردد؟ مقامات فدرال رزرو می توانند شرح دهند که اقدامات رئیس جمهوری، آنها را ناچار به کاهش نرخ های بهره برای برآورده کردن دو تعهد تورم ثابت و استخدام حداکثری نموده است. آنها می توانند نسبت به آسیب های تضمینی نرخ های بهره پایین هشدار دهند که به زندگی آمریکایی های با درآمد ثابت ضرر می رساند و ریسک های ثبات اقتصادی را از طریق تشویق سرمایه داران به کسب بیشترین بازدهی، افزایش می دهد. فدرال رزرو باید علامت دهد که این نتایج، بدون درنگ هستند. همچنین مقامات فدرال رزرو باید تاکید نمایند که سست کردن سیاست پولی نمی تواند به طور کلی اثرات نااطمینانی سیاست تجاری را خنثی کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 379

به "آیا دادلی درست می گفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دادلی درست می گفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید