آنچه درباره حیوانات و رفتارشان نمی دانید!

به گزارش سفر به روسیه، دنیای حیوانات بی حد و مرز اسـت. هرچه درباره آن ها تحقیق کنیم باز هم هرروز حقایق بیشتری را درباره حیوانات و رفتارشان کشف می کنیم.

آنچه درباره حیوانات و رفتارشان نمی دانید!

دنیای حیوانات بی حد و مرز اسـت. هرچه درباره آن ها تحقیق کنیم باز هم هرروز حقایق بیشتری را درباره رفتار حیوانات کشف می کنیم. آیا بـه نظرتان وجود این دنیا و مـا موجودات زنده اتفاقی اسـت؟ آیا بـه وجود آمدن اینچنین حیات هوشمند حاصل تداخلات زیستی در کف دریاها اسـت؟ مـا هم نمی توانیم چیزی رابه طور قطع و یقین بگوییم. در ادامه این مطلب از خبرنگاران دانستنی هایی باور نکردنی درباره حیوانات و رفتارشان را خواهید خواند.

عنکبوت ها برای حفظ بقا، عروسک خیمه شب بازی ای شبیه بخود می سازند

عنکبوت های سیکلوسا از خانواده عنکبوت های کروی بافنده هستند و زندگی بسیار جالبی در کشور پرو دارند. آن ها علاوه بر این کـه شکار خود رابه دام می اندازند، از شیوه های خلاقانه ای برای بقا استفاده می نمایند. این عنکبوت ها نمونه ای ساختگی از خود را طعمه قرار می دهند! آن ها اینکار را با چنان مهارتی انجام می دهند کـه دانشمندان مطمئن نیستند این همان گونه سیکلوسا اسـت یا گونه ای جدید و باهوش تر.

این عنکبوت ها با استفاده از برگ ها و حشرات خشک شده، نمونه ای از خودرا می سازند و آن را چنان حرکت می دهند کـه انگار یک عروسک خیمه شب بازی اسـت. آن ها با اینکار حواس موجودات شکارچی را پرت می نمایند و در این حین در محل امنی مخفی می شوند.

قارچ های هوشمند حرکت و برنامه ریزی می نماید و رژیم غذایی دارند!

آزمایش های صورت گرفته بر روی قارچ فیزاروم پلیسفلم نشان داد این قارچ از هوش ویژه ای برخوردار اسـت و نه تنها می تواند تفکر کند بلکه قادر بـه برنامه ریزی هم هست.این قارچ درصورتی کـه هدفی ماده غذایی وجود داشته باشد، می تواند کوتاه ترین راه بـه بیرون یک هزارتو را پیدا کند، راستا حرکتش رابه خاطر بسپرد و بـه حرکات تکرار شونده واکنش نشان دهد.

این قارچ با استفاده از بخش زنده خود بنام پروتوپلاسم، بـه عقب و جلو حرکت می نماید و این چرخه حدود دو دقیقه طول می کشد. دانشمندان هوش این قارچ ها را قابل قیاس با هوش حشرات هوشمندی مثل مورچه ها می دانند. نکته جالب این اسـت کـه قارچ فیزاروم پلیسفلم نه مغز دارد و نه سیستم عصبی.

مار هاگنوز بازیگر کمدی تمام عیار اسـت

مار هاگنوز نوعی مار غیر سمی اسـت کـه در امریکا یافت می گردد. یکی از ویژگی های جالب این مارها حالت بامزه صورت شان اسـت کـه اغلب انگار لبخند می زنند. در موارد زیادی، از مارهای هاگنوز بعنوان حیوان خانگی نگه داری می نمایند.

این مارها وقتی احساس خطر مینمایند، بـه پشت می خوابند، زبان شان را بیرون می اندازند و با استفاده از غده های درون بدن شان بوی ناخوشایندی از خود منتشر می نمایند تا شکی وجود نداشته باشد کـه مرده اند. اگر جسدشان رابه شکم برگردانید، دوباره بدن شان رابه پشت می چرخانند تا بشما نشان دهند کـه حتماً مرده اند!

جوجه تیغی

در ادامه آنالیز عجایب حیوانات و رفتارشان درباره جوجه تیغی خواهید خواند.

از آنجایی کـه برخی مردم از جوجه تیغی به عنوان حیوان خانگی نگه داری می نمایند، تصور خطرناک بودن آن ها برای تعداد زیادی از مردم سخت اسـت. اما تیغ های آن ها می تواند آسیبی جدی بـه پوست انسان یا هر موجود دیگری وارد کند. وقتی جوجه تیغی احساس امنیت می نمایند، تیغ های آن خمیده هستند و مـا می توانیم آن را در دستان مان بگیریم و با آن بازی کنیم. اما زمانی کـه جوجه تیغی احساس خطر کند، تیغ های آن باز می شوند و جوجه تیغی برای محافظت از خود بدنش را جمع می نماید.

وقتی جوجه تیغی احساس امنیت می نمایند، تیغ های آن خمیده هستند و مـا می توانیم آن را در دستان مان بگیریم و با آن بازی کنیم. اما زمانی کـه جوجه تیغی احساس خطر کند، تیغ های آن باز می شوند و جوجه تیغی برای محافظت از خود بدنش را جمع می نماید.

بیشتر بخوانید: اگر به عجایب حیوانات و رفتارشان علاقمندید مقاله حقایق باورنکردنی از زندگی حیوانات را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1180

به "آنچه درباره حیوانات و رفتارشان نمی دانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه درباره حیوانات و رفتارشان نمی دانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید