آمریکا: تعهد کتبی از چین می خواهیم

به گزارش سفر به روسیه، پکن- خبرنگاران- آمریکا اعلام نموده است به الفاظ و گفته های طرف چینی در مناقشه تجاری اعتنایی نمی کند و خواهان آن است این کشور به صورت رسمی و کتبی متعهد گردد از اقدامات مقرر در توافق، عدول نخواهد کرد.

آمریکا: تعهد کتبی از چین می خواهیم

به گزارش خبرنگاران روزنامه اس سی هنگ کنگ روز آدینه نوشت اکنون این خطر وجود دارد که با افزایش فشارهای آمریکا بر چین بخصوص درخواست تعهد کتبی چین، این مذاکرات به شکست بیانجامد.

همزمان با این تحولات بعضی از رسانه ها و کارشناسان مالی در چین گفته اند که اگر این کشور زیر بار تعرفه های بیشتر آمریکا برود بهتر از آن است که با خواست آن کشور و بر طبق الگوی تحمیلی واشنگتن دست به خودکشی مالی بزند.

تازه ترین گزارش ها حاکی است که درخواست تعهد کتبی از سوی آمریکا یکی از جدی ترین مواردی است که می تواند گفت و گوها را به شکست بکشاند.

روزنامه خاطر نشان می نماید آمریکا می خواهد هر جمله و عبارتی که چینی ها برای اصلاحات مالی می گویند و تعهداتی که می دهند مو به مو در توافق نهایی نوشته گردد.

شی اینهونگ مشاور شورای دولتی چین و استاد دانشگاه مردم می گوید که بدجوری از سوی آمریکا تحت فشار قرار گرفته ایم.

وی اضافه کرد امیدوار بودیم که در بعضی از مسایل کوچکتر اجماع نظری داشته باشیم اما ترامپ زیر بار نرفته است.

وی تاکید نمود که آمریکا می خواهد هر موضوعی حتی کوچک که به طور اصولی از سوی چین قبول شده است در توافق درج گردد اما پکن این را قبول نکرده است.

آساق**231**1904**

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.
منبع: ایرنا
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 171

به "آمریکا: تعهد کتبی از چین می خواهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: تعهد کتبی از چین می خواهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید