آمریکا تصمیمش را درباره سوریه اعلام کرد

به گزارش سفر به روسیه، ایرنا نوشت:آمریکا که حضور نظامی آن بارها از سوی دولت سوریه و سازمان های بین المللی غیر قانونی خوانده شده است ، اظهار داشت که به اشغالگری خود در شمال خاوری این کشور ادامه خواهد داد.

آمریکا تصمیمش را درباره سوریه اعلام کرد

جوی هود، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست مطبوعاتی تاکید کرد که کشورش قصد دارد حضور نظامی خود در شمال خاوری سوریه را با هدف مبارزه با داعش حفظ کند.

وی گفت که آمریکا قصد دارد حضور نظامی خود در شمال خاوری سوریه را با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش، تامین امنیت و توسعه ثبات در منطقه ها آزاد شده با همکاری نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) حفظ کند.

شمال خاوری سوریه شامل استان های الحسکه، دیر الزور و رقه سرشار از منابع زیرزمینی از جمله نفت است.

این منطقه ها تحت کنترل شبه نظامیان کرد موسوم نیروهای دموکراتیک سوریه (قوات سوریا الدیمقراطیة) واقع شده است و این نیروها مورد حمایت ایالات متحده آمریکا هستند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی ها در شرق و شمال خاوری سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند.

با شکست داعش به نام بازوی آمریکا در سوریه در آذر 1396، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروه تروریستی شدند و از همان زمان هم به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا اواخر سال 2019 میلادی با طرح خروج نیروهای آمریکایی از سوریه موافقت کرد اما در نتیجه فشار برخی اعضای دولت خود، 900 نظامی این کشور را برای تضمین تسلط واشنگتن بر میدان های نفتی باقی گذاشت.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1664

به "آمریکا تصمیمش را درباره سوریه اعلام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تصمیمش را درباره سوریه اعلام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید