آب گرم و لیمو به صورت ناشتا مصرف کنید و معجزه آن را ببینید

به گزارش سفر به روسیه، اگر صبح به صورت ناشتا آب لیموترش را با آب گرم مخلوط نموده و میل کنید، متوجه اثرات بی نظیر آن خواهید شد.

آب گرم و لیمو به صورت ناشتا مصرف کنید و معجزه آن را ببینید

بدون شک در خصوص خواص لیموترش زیاد شنیده اید. نوشیدنی آب گرم و چند قطره لیمو به صورت ناشتا برترین جایگزین برای نوشیدنی های کافئین دار است. تهیه این نوشیدنی کار بسیار ساده ای است. به این ترتیب که صبح ها زمانی که از خواب بیدار شدید، میزانی از آب لیموترش را در یک فنجان آب گرم می ریزید و میل می کنید.

اگر صبح به صورت ناشتا آب لیموترش را با آب گرم مخلوط نموده و میل کنید، متوجه اثرات بی نظیر آن خواهید شد که در ادامه این مطلب به مهم ترین فواید این نوشیدنی اشاره می کنیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن

لیموترش سرشار از ویتامین C است و برای مقابله با بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی بسیار مفید است. این میوه ترش و اسیدی یکی از منابع پتاسیم است به همین علت باعث عملکرد بهتر اعصاب و مغز می گردد. لیموترش بعلاوه برای کنترل فشارخون هم مفید است. وقتی به صورت ناشتا از این نوشیدنی استفاده می کنید خواص آنتی اکسیدانی ترکیبات آن سیستم ایمنی بدن شما را قوی و بیماری ها را از شما دور می نماید.

کنترل pH بدن

نوشیدن مخلوط آب و لیموترش باعث کاهش حالت اسیدی بدن می گردد. شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما لیموترش یکی از آلکانی ترین میوه های موجود است. در واقع با وجود اینکه ترش و اسیدی است اما بدن را اسیدی نمی نماید. ترکیب آب با لیموترش یک درمان مناسب و طبیعی برای برطرف دندان درد و بعلاوه مقابله با آسیب لثه ها محسوب می گردد. البته توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف و یا قرقره کردن زیاد با این محلول امکان دارد که به مینای دندان های شما آسیب بزند.

یاری به هضم غذا

نوشیدن مخلوط آب گرم و لیموترش باعث دفع مواد زائد می گردد و بعلاوه ترشح صفرای بیشتر می گردد. همین خواص هم باعث می گردد که مسائلی مانند یبوست و سوزش معده تسکین پیدا کند. البته حواستان باشد اگر دچار زخم معده یا سوزش شدید معده هستید در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنید. بهتر است میزان لیموترش آن را کمتر کنید. اگر در مصرف آن شک دارید قبل از هر کاری با پزشک معالج خود مشورت کنید.

دفع سموم بدن

این نوشیدنی باعث تمیزی و پاک سازی بدن می گردد. ترکیب آب گرم با لیموترش باعث دفع راحت توکسین ها یا همان سموم بدن می گردد. در واقع خاصیت ادرارآور بودن آن است که در نتیجه باعث تمیزی مجاری ادراری هم می گردد.

تسکین مسائل تنفسی

با نوشیدن ترکیب آب گرم و لیموترش می توانید از مسائل تنفسی خلاص شوید و عفونت و بیماری را از سینه خود دور کنید. در واقع با مصرف این نوشیدنی فوق العاده با خاصیت، به مرور از سرفه کردن خلاص خواهید شد. این نوشیدنی بعلاوه برای مقابله با آسم و آلرژی های رایج هم مفید است.

یاری به کاهش وزن

لیموترش به علت دارا بودن فیبر پکتین با گرسنگی و اضطراب مقابله می نماید. باید بدانید که دنبال کردن رژیم غذایی که حالت آلکانی یا بازی بدن را بیشتر کند، یاری خواهد نمود تا راحت تر و سریع تر وزنتان کم گردد. پس اگر رژیم گرفته اید صبح ها یک فنجان از این نوشیدنی را میل کنید.

پاکسازی پوست

ویتامین C موجود در لیموترش پوست را صاف و خوش آب و رنگ می نماید. این ویتامین باعث محو شدن چین و چروک ریز شده و سموم را از خون خارج می سازد. در نتیجه پوستتان تمیز و شفاف می گردد. شا می توانید به طور مستقیم محلولی که آماده نموده اید را به پوستتان بزنید. مشاهده می کنید به مرور زمان پوستتان صاف و شفاف خواهد شد. البته توصیه می گردد در انجام این کار دچار افراط نشوید.

احساس شادابی

زمانی که فکر و روح و روان افراد درگیر استرس و مسائل روزمره می گردد، بدن ویتامین C بیشتری از دست می دهد. می توان روی ویتامین C لیموترش حساب کرد. با این ویتامین می توان با آسیب هایی که استرس و تنش های روحی به بدن تحمیل می نمایند مقابله نموده و شرایط روحی مساعدتری داشت.

یاری به کاهش مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین

احتمالاً می دانید که نوشیدن قهوه به مرور تبدیل به عادت می گردد. در واقع نوعی وابستگی در افراد ایجاد می نماید. اگر می خواهید میزان مصرف کافئین بدن خود را کاهش دهید به این نوشیدنی اعتماد کنید. آغاز صبح با این نوشیدنی بسیار خوب است و به مرور می تواند میزان مصرف کافئین را کاهش دهد.

منبع: همگردی
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1699

به "آب گرم و لیمو به صورت ناشتا مصرف کنید و معجزه آن را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب گرم و لیمو به صورت ناشتا مصرف کنید و معجزه آن را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید