ایده های دکوراسیون منزل 2022

به گزارش سفر به روسیه، دکوراسیون منزل 2022 یکی از مواردی است که می تواند امروزه و به خصوص در همین ماه های ابتدایی سال برای افراد زیادی اهمیت پیدا نموده باشد. فراموش نگردد که تغییر دکوراسیون منزل معمولا کاری است که افراد پیش از آغاز سال نو انجام می دهند، اما طی چند سال اخیر بعضی از افراد که روز به روز بر تعدادشان نیز افزوده می گردد، تصمیم می گیرند که تغییرات مربوط به دکوراسیون خود را در فصل بهار و یا حتی تابستان انجام دهند.

ایده های دکوراسیون منزل 2022

ایده های دکوراسیون منزل 2022

این تغییرات در ماه های گرم سال می تواند هم با سرعت بیشتری پیش رود و هم به علت شلوغ نبودن ترافیک کاری طراحان و…می تواند گزینه بسیار بهتری نسبت به تغییرات در زمان هایی همانند زمستان و پیش از عید باشد. در ادامه سعی نموده ایم تا تمام ایده های مربوط به دکوراسیون منزل 2022 را که به تازگی باب شده و مورد استفاده قرار می گیرند، برای شما به طور کامل و واضح شرح دهیم.

رنگ خاکستری

یکی از مواردی که ضروری است در مورد ایده های مربوط به دکوراسیون منزل 2022 بدانید، این است که آیا هنوز هم رنگ خاکستری در این حیطه به صورت پیشتازانه در حال حرکت است یا خیر. رنگ خاکستری و یا طوسی از جمله رنگ هایی هستند که تا به امروز به صورت کاملا جدی و قوی در بخش های مختلفی از دکوراسیون منزل استفاده شده اند و هنوز هم هواداران زیادی دارند.

استفاده از خاکستری می تواند هم در دکوراسیون منزل و هم در رنگ پس زمینه محیط یعنی رنگ دیوارها، صورت گیرد. خاکستری و یا طوسی می توانند حس اطمینان خاطر بسیار زیادی را به افراد بدهند و همین موضوع سبب می گردد که افراد زیادی همچنان ترجیح دهند که از این رنگ استفاده نمایند.

با این وجود مدیر کل مجله 1stDibs گمان می نماید که در سال 2022 استفاده از این رنگ کم کم رو به افول می رود و همین موضوع احتمالا حذف شدن این رنگ را از دکوراسیون های داخلی منازل رقم خواهد زد.

پیشنهاد ویژه

گلدان چوبی شیشه ای ترنج

مشاهده قیمت و خرید

گلدان چوبی مدرن دیبا

مشاهده قیمت و خرید

گلدان شیشه ای فانتزی

مشاهده قیمت و خرید

شکل مبلمان

مورد بعدی که می توانیم به آن اشاره کنیم در مورد شکل و طرح کلی مبلمان است. شکل و طرح کلی مبلمان در گذشته بیشتر دارای خطوط تیز و عمیق بوده است، این در حالی است که در سال 2022 بیشتر طراحی های مبلمان به سمتی پیش روی نموده است که در آن ها از خطوط ظریف و بعلاوه منحنی بیشتری استفاده نموده اند. این خطوط می توانند تاثیرات بزرگ تر و بهتری را از خودشان بر روی ظاهر کلی دکوراسیون برجای بگذارند.

منحنی هایی که در فراوری مبلمان مورد استفاده قرار می گیرند در حقیقت چند فایده و مزیت را می توانند در کنار هم داشته باشند. این موارد در وهله اول شامل ایجاد حس راحتی و امنیت کامل در محیط مورد نظر می گردد. مزیت دیگر آن ها نیز به این ترتیب است که اگر بخواهید در محیط خود از رنگ های جیغ بهره ببرید، این نوع از مبلمان می توانند به سادگی ترکیب رنگ مورد نظر شما را به شکل مناسبی با دکوراسیون داخلی تطبیق دهند.

فضای سبز در گلخانه!

شاید این تیتر کمی عجیب به نظر برسد، اما یکی از انواع ایده های دکوراسیون منزل 2022 مربوط به اختصاص دادن یک فضای هرچند کوچک و ساده به گلدان ها و ایجاد یک فضای سبز در محیط است. در حقیقت می توانیم بگوییم که با این کار می توانید فضای با نشاطی را در آشپزخانه فراهم کنید که زیبایی بیشتری را به محیط می بخشد.

تغییر در طراحی ظاهری کابینت ها

همیشه زمانی که صحبت از کابینت های آشپزخانه می گردد، درب های عمودی با عرض نیم متر در ذهنمان مجسم می گردد که هر کدام از آن ها می توانند به خوبی و به سادگی کابینت ها را در بر گیرند. یکی از ایده های دکوراسیون منزل 2022 مربوط به تغییراتی است که در ظاهر درب های کابینت ها انجام خواهد شد. به طور مثال طول و عرض درب ها، طرح هایی که بر روی درب های کابینت ها اجرا می گردد و… از جمله تغییرات مهمی هستند که در این بخش صورت خواهند گرفت و می توانند سبب تغییرات کلی در محیط خانه شوند.

کیفیت محصول

کیفیت محصول مولفه ای است که در تمامی موارد می تواند صدق کند. در حقیقت در سال 2022 یکی از ایده های دکوراسیون 2022 مربوط به این می گردد که هر کالایی و هر تغییر دکوراسیونی باید به نحوی انجام گردد که دارای کیفیت درجه یک باشد. این موضوع می تواند مربوط به هر بخشی از دکوراسیون منزل شما نیز گردد.

استفاده از آیتم های بیشتر

یکی دیگر از موارد و ایده هایی که سال جاری قرار است بیشتر به چشم بخورد، مربوط به برطرف حالت خلوتی محیط داخل خانه و بعلاوه خنثی بودن محیط است. استفاده از رنگ های سرد و بعلاوه آیتم های کم برای دکوراسیون و تزئین منزل می تواند در نگاه اول بسیار مجذوب کننده باشد، اما همین موضوع می تواند در طولانی مدت بر روی روحیه افراد تاثیرات بسیار منفی را داشته باشد.

از جمله مواردی که ضروری است در این خصوص بدانید، این است که در سال 2022 قرار است فضای داخلی خانه ها گرم تر و بهتر از حالت کنونی گردد. برای ایجاد این گرما و نشاط می توانیم هم از مولفه ها و عناصر بیشتری در دکوراسیون محیط استفاده کنیم و هم آن که رنگ هایی که برای محیط خود انتخاب می کنیم را بیشتر به سمت رنگ های گرم پیش ببریم.

الهام از طراحی فرانسوی

طراحی دکوراسیون فرانسوی که به صورت تخصصی به طراحی دکوراسیون پاریسی نیز شناخته می گردد، یکی دیگر از مواردی است که سال جاری ترند شده و در دکوراسیون های فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. این دکوراسیون ها را می توانید در خانه های خود و با استفاده از رعایت کردن چند مولفه ساده، اجرا و پیاده سازی کنیم.

در طراحی و دیزاین فرانسوی از تقابل و رویارویی رنگ های مختلف و مواد و متریال هایی از جنس گوناگون استفاده می گردد. مورد بعدی نیز استفاده کردن از شیشه ها و کریستال های مختلف در کنار محصولات و سازه های فلزی است. استفاده از شیشه ها و کریستال ها در این نوع از طراحی می تواند هم زرق و برق محیط شما را افزایش دهد و هم آن که نور بیشتری را در فضای داخلی منعکس کند و اندازه روشنایی محیط را بالاتر ببرد.

استفاده از مولفه های سرگرم نماینده

برای چند لحظه فکر کنید، چه مولفه هایی می تواند مهمان شما و یا حتی خود شما را حتی برای چند ثانیه هم که شده است به سمت خود جلب کند و در حقیقت شما را سرگرم نماید؟ سال جاری بر روی استفاده از این مولفه ها و بعلاوه مواردی که در این زمینه وجود دارند، می توانید سرمایه گذاری نموده و دکوراسیون خود را با توجه به آن ها تغییر دهید.

اگر خانه ای حیاط دار داشته باشید، می توانید با درست کردن یک باغچه کوچک، کار خودتان را آغاز کنید. در صورتی که به گل و گیاهان علاقه دارید، می توانید به سادگی و حتی بدون احتیاج به باغچه و صرفا با خرید گلدان های مورد علاقه خودتان، این فضای سبز را ایجاد کنید.

مورد بعدی استفاده کردن از یک کتابخانه هر چند کوچک در فضای داخلی و ترجیحا در قسمت های میانی خانه است. اگر بتوانید این کتابخانه را با کتاب های سرگرم نماینده و مجذوب کننده که هم جلد زیبا و مجذوب کنندهی دارند و هم محتوای خوبی دارند، می توانید سرگرمی جالبی را برای خودتان و دیگران ایجاد کنید.

ایجاد مکان خاص

ما معمولا در آشپزخانه غذا میخوریم و در اتاق خواب نیز استراحت می کنیم، اما گاهی اوقات دوست داریم که در کنار غذا خوردن بتوانیم دراز بکشیم و استراحت نیز داشته باشیم. برای این کار می توانیم یک بخش و در حقیقت یک گوشه از خانه را به این ایده اختصاص دهیم. در صورتی که فضای زیادی را در خانه در اختیار داشته باشید، می توانید به سادگی و به راحتی این مکان را شکل داده و آن را برای زمان هایی که احتیاج به سرگرمی و استراحت دارید، بهره ببرید.

قرار دادن یک کاناپه کینگ سایز و یک تلویزیون و بعلاوه یک میز برای قرار دادن خوراکی ها بر روی آن به همراه یک پتوی نازک و چند بالش می تواند به سادگی این کار را برای شما انجام دهد.

الهام از طبیعت

در بین ایده های دکوراسیون منزل 2022 می توانیم ایده های مختلفی را پیدا کنیم که هر کدام از آن ها در حقیقت می توانند حس و حال متفاوتی را به محیط خانه ما بدهند. یکی از مواردی که سال جاری قرار است مورد توجه ما قرار گیرد، مربوط به استفاده کردن و الهام گرفتن از طبیعت و رنگ های طبیعی در دکوراسیون خانه است.

رنگ های سبز فسفری و صورتی و بنفش پاستیلی یا شبرنگی را مسلما کمتر در طبیعت خواهیم دید، اما رنگ های سبز ملایم، آبی دریا و رنگ قهوه ای درختان و قهوه را به وفور در اطراف خود می بینیم. همین موضوع سبب می گردد که استفاده از این رنگ ها در دکوراسیون خانه به ما این حس را بدهد که در طبیعت هستیم و مسلما انرژی و آرامش بیشتری را دریافت خواهیم کرد.

استفاده از وسایل تعمیراتی و قدیمی

اگر به وسایلی که در خانه های پدر بزرگ و مادر بزرگ های خود پیدا می کنید، حتی یک نگاه سرسری و جزئی بیاندازید، متوجه می شوید که این وسایل می توانند حس آرامش و دلگرمی خاصی را به شما انتقال دهند. یکی دیگر از ایده های دکوراسیون منزل 2022 مربوط به استفاده کردن از همین وسایل می گردد. استفاده از وسایلی همانند رادیوها و گرامافون های قدیمی، فرش های دست باف، آینه هایی که با چوب به شکلی کاملا ساده قاب شده اند و… می تواند به شما یاری کند تا هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم حس آرامش و راحتی بیشتری را به محیط خانه خود بدهید.

ایجاد حریم شخصی

مورد بعدی در مورد ایجاد حریم شخصی برای افراد است. هر کسی احتیاج به حفظ حریم شخصی خودش دارد. در صورتی که در خانه ای زندگی می کنید که هیچ حریم شخصی وجود ندارد، احتمالا احساس خوبی نیز نخواهید داشت. در بین ایده های دکوراسیون منزل 2022 این موضوع به شکل قوی و جدی مورد توجه قرار گرفته است که حتما از فضا و حریم شخصی برای افراد استفاده گردد.

استفاده از درب های کشویی

مورد بعدی در مورد استفاده از درب های کشویی برای رفت و آمد به داخل حیاط و یا تراس خانه است. این درب ها می توانند هم منظره بهتری را از بیرون و درون خانه به نمایش بگذارند و هم آن که می توانند در کوچک ترین و باریک ترین فضاها نیز مورد استفاده قرار گیرند، زیرا احتیاجی به فضای باز و بسته شدن نخواهند داشت.

استفاده از ظروف رنگی

ظروف رنگی که معمولا شامل کریستال ها و ظروف چینی رنگی می شوند، می توانند حس و شور و نشاط را به زندگی شما وارد نمایند. این ظروف رنگی را می توانید در یک الی دو رنگ بهره ببرید. گاهی اوقات رنگ های مورد استفاده بیشتر از دو مورد می شوند، هیچ ایرادی ندارد زیرا رنگ های بیشتر نیز در ایده های دکوراسیونی سال جاری ترند شده اند.

موارد و مسائلی که در مورد ایده های دکوراسیون منزل 2022 مطرح شد، همگی برای آن هستند که بتوانید فضای داخلی خانه خود را همگام با پیشرفت های روز جهان پیش ببرید. در این مورد از قلم نیاندازید که استفاده از هر کدام از این موارد می تواند به شما حس و حال بهتری را نیز انتقال دهد. بعضی از این ایده ها مقرون به صرفه قیمت و بعضی دیگر بسیار هزینه بر هستند. بهتر است بدانید که کدام یک از این موارد را می توانید با توجه به بودجه مدنظر خودتان اجرا و پیاده سازی کنید.

تصاویر بیشتز :

منبع: اتاق
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2008

به "ایده های دکوراسیون منزل 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های دکوراسیون منزل 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید