گروسی: پس از مذاکرات وین به تهران برمی گردم

به گزارش سفر به روسیه، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: پس از کنقرانس عمومی در وین به دعوت از ایران دوباره به تهران سفر و در این سفر با مقامات سطح بالای ایران تبادل نظر می کنم.

گروسی: پس از مذاکرات وین به تهران برمی گردم

به گزارش ایرنا، رافائل گروسی روز یکشنبه پس از دیدار و گفتگو با محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران در کنفرانس مطبوعاتی گفت: از اینکه بار دیگر در تهران هستم بسیار خوشحالم و این دیدار برای من معنی بسیار مهمی دارد، چون بعد از روی کار آمدن دولت نو جمهوری اسلامی نخستین بار است که این بازدید انجام می گردد.

وی این بازدید را به معنای توسعه همکاری های بین ایران و آژانس ارزیابی کرد و از رییس سازمان انرژی اتمی ایران بابت مهمان نوازی و گفت وگوی مثبت و عمیق قدردانی کرد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد: موضوعات و مسائل بسیار خوبی در این نشست مطرح شد و باید در ارتباط موضوعات مختلف گفتگو داشته باشیم. این نخستین دیدارم بعد از انتصاب آقای اسلامی است که در رابطه با مسائل فنی با ایشان گفتگو کردم.

وی ادامه داد: ظرف کمتر از دو هفته کنفرانس عمومی در وین بر گزار خواهد شد و این یکی از مهمترین رویداد های هسته ای در دنیا است. خوشحالم دکتر اسلامی سرپرستی هیات ایرانی را در این دوره از رویداد ها برعهده دارد.

گروسی با بیان اینکه وافق کردیم ادامه مذاکرات را در در وین انجام دهیم، گفت: از طرف ایران دعوت شده ام تا مجددا پس از نشست وین برای گفت گو با مقامات سطح بالای ایرانی به تهران برگردم.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه گفتگو های ما نتیجه سازنده ای داشت، گفت: ادامه عملیات تجهیزات فنی آژانس در ایران بسیار مهم است و این یک ضمانت نامه مهم برای آژانس و دنیا محسوب می گردد. ما می توانیم در این چارچوب به ایران یاری کنیم و توافقات مثبت بعدی را هم داشته باشیم.

وی اضافه نمود: مجددا از همکاری شما قدردانی می کنم و امیدوارم این همکاری ها ادامه یابد. این شامل همکاری سازنده ما برای پیشبرد همکاری صلح آمیز هسته ای شما می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1726

به "گروسی: پس از مذاکرات وین به تهران برمی گردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی: پس از مذاکرات وین به تهران برمی گردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید