کلاهبرداری حرفه ای در پوشش کارمند

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران/ایلام رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری کلاهبردار حرفه ای در پوشش کارمند ادارات دولتی با 22 فقره کلاهبرداری به مبلغ 200 میلیون ریال خبر داد.

کلاهبرداری حرفه ای در پوشش کارمند

سرهنگ علی مهری در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در پی وصول چند فقر مرجوعه قضائی و مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری شخصی ناشناس به عنوان کارمند ادارات دولتی، دادگستری، نیروی انتظامی و سپاه با این ترفند که خودروی وی دچار نقص فنی شده و کارت بانکی همراه ندارد مبالغ زیادی از شکات کلاهبرداری کرده است ،موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شخص کلاهبردار با دادن شماره تلفن همراه و اخذ شماره کارت بانکی اطمینان طعمه های خود را فریب داده است، اضافه کرد: با تلاش فنی و اطلاعاتی کارآگاهان پلیس و رصد شیوه و شگرد متهم در کلاهبرداری ها و تشابه آنها و همچنین ارائه مشخصات متهم توسط افراد مالباخته ،متهم شناسایی و تحت پیگیری قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران پلیس در یک عملیات پیروز ،متهم را که اهل یکی از استان های همجوار بود در منزل پدر خانمش و در یکی از شهرستان های استان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان شرح داد: در بازپرسی های اولیه پلیسی، متهم به تعداد 22 فقره کلاهبرداری به مبلغ 200 میلیون ریال اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده جهت مطالبه به حق مردم تحویل مراجع قضایی و از آنجا روانه زندان شد.

وی با اشاره به اینکه 22 نفر مالباخته در این رابطه شناسایی شده اند از مردم خواستکسانی که در این زمینه شکایتی دارند با مراجعه به پلیس آگاهی مرکز استان شکایت خود مطرح و پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از کانال اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ مهری به شهروندان توصیه کرد: در صورت برخورد با افراد فرصت طلب در پوشش کارکنان دولت و یا هر قشر دیگری هوشیاری خود را حفظ کرده و نکات لازم را رعایت کنند تا از افتادن به دام شیادان و سودجویان در امان باشند و در جهت برخورد و پیشگیری از این گونه موضوعات در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 732

به "کلاهبرداری حرفه ای در پوشش کارمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری حرفه ای در پوشش کارمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید