12 اشتباه که عمر مفید تبلت را کاهش می دهند

به گزارش سفر به روسیه، با وجود اینکه محبوبیت تبلت ها هیچوقت در حد گوشی های هوشمند نیست، اما در هر صورت سالانه میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا از بین تبلت ها دست به انتخاب می زنند. اگرچه تبلت ها برای استفاده طولانی مدت طراحی و ساخته شده اند، اما در هر صورت انجام بعضی اشتباهات، عمر مفید تبلت شما را کاهش می دهد. در ادامه به 12 مورد از این اشتباهات رایج می پردازیم.

12 اشتباه که عمر مفید تبلت را کاهش می دهند

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5 SM-X205 ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

9,640,000

تومان

تبلت اپل مدل iPad Mini 6th Generation 8.3 inch 2021 ظرفیت 64 گیگابایت و 4 گیگابایت رم

19,970,000

تومان

خرید تبلت از خبرنگاران

مشاهده همه

عدم استفاده از کیس محافظ

تبلت های پرچم دار از بدنه های باکیفیتی بهره می برند و در نتیجه می توانند در برابر ضربات مقاومت بیشتری از خود نشان دهند. اما در هر صورت واقعیت این است که اگر همیشه تبلت را در کنار دیگر وسایل در کیف خود قرار می دهید، به احتمال زیاد تبلت شما با خط و خش های متعدد روبرو می گردد. اما با استفاده از یک کیس محافظ و گلس محافظ نمایشگر، هم مقاومت تبلت در برابر ضربات چندین برابر می گردد و هم اینکه دیگر نگران ایجاد خط و خش روی بدنه نخواهید بود.

استفاده از کابل های مقرون به صرفه قیمت

در بازار انواع و اقسام کابل های شارژ با قیمت های مختلف به فروش می رسد. با وجود اینکه بعضی از کابل های مقرون به صرفه قیمت عملکرد خوبی ارائه می دهند، اما واقعیت این است که بسیاری از این کابل ها کیفیت بسیار پایینی دارند و در بلندمدت به تبلت شما آسیب می زنند. البته برای خرید کابل USB لزوما نباید از کابل های ساخت همان سازنده تبلت استفاده کنید ولی بهتر است از گزینه های بسیار مقرون به صرفه و بی کیفیت دوری کنید.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5 SM-X205 ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

9,640,000 تومان

مشاهده و خرید

تمام شدن پی در پی شارژ باتری

به طور کلی اگر مرتبا شارژ باتری تبلت شما تمام می گردد، این موضوع فشار زیادی به باتری وارد می نماید و عمر مفید باتری به طور قابل توجهی کاهش پیدا می نماید. به طور کلی متخصصان توصیه می نمایند که بهتر است شارژ باتری همیشه بین 20 تا 80 درصد قرار بگیرد و با این کار عمر مفید باتری تبلت هم بیشتر می گردد.

اتصال طولانی مدت تبلت به شارژر

زمانی که می خواهید تبلت خود را شارژ کنید، باید بعد از شارژ شدن باتری آن را از شارژر جدا کنید. اگر برای مدت طولانی تبلت را به شارژر وصل کنید، ممکن است عمر مفید باتری کاهش پیدا کند. به همین دلیل است که شارژ شبانه گوشی و تبلت توصیه نمی گردد. بنابراین به طور کلی توصیه می کنیم در طول روز این کار را انجام دهید تا بعد از کامل شدن شارژ باتری، آن را از برق جدا کنید.

اتصال نادرست تبلت به شارژر

با وجود اینکه این روزها تقریبا تمام تبلت ها از پورت USB-C برای شارژ شدن استفاده می نمایند، اما اگر فشار زیادی به کابل شارژ وارد کنید، ممکن است سر آن بشکند یا دچار مشکل گردد. در صورت آسیب تماشا به پورت تبلت یا کابل شارژ، ممکن است برای فرایند شارژ مسائل زیادی به وجود بیاید و چنین چیزی برای باتری و خود تبلت اصلا مفید نیست.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A7 Lite ظرفیت 32 گیگابایت

5,270,000 تومان

مشاهده و خرید

قرارگیری در معرض گرما و سرمای زیاد

با وجود اینکه معمولا استفاده از تبلت ها در منطقه ها گرم سیر و سردسیر مشکل زا نیست، اما اگر تبلت ها در معرض تغییرات دمای شدید قرار بگیرند، ممکن است به آن ها آسیب برسد یا عمر مفید تبلت موردنظر کاهش پیدا کند. به عنوان مثال یکی از ساده ترین راه ها برای آسیب زدن به تبلت، رها کردن آن در داشبورد ماشین در یک روز گرم است. بعلاوه اگر برای مدتی از تبلت استفاده نمی کنید، بهتر است آن را در جای مناسبی قرار دهید تا مثلا در معرض گرما و سرمای شدید قرار نگیرد.

ریختن آب روی تبلت

بعضی از تبلت های پرچم دار می توانند تا حدی در برابر نفوذ آب مقاومت نمایند ولی به هیچ عنوان ضد آب محسوب نمی شوند. این یعنی صرفا در برابر قطرات محدود آب می توانند از خود مقاومت نشان دهند. به طور کلی آب یکی از دشمنان کلیدی انواع گجت ها است و همین موضوع طبیعتا برای تبلت ها هم صدق می نماید.

تمیز کردن نمایشگر با مواد نامناسب

کثیف شدن تبلت پدیده عجیبی نیست اما برای تمیز کردن آن توصیه می گردد از مواد و تجهیزات مناسبی استفاده کنید. بعضی از مواد شیمیایی می توانند به نمایشگر و بدنه آسیب برسانند و بعضی از پارچه ها هم ممکن است خراش های کوچکی روی نمایشگر ایجاد نمایند. به همین دلیل توصیه می کنیم برای تمیز کردن نمایشگر از پارچه های میکروفایبر و مواد شیمیایی مناسب تمیز کردن نمایشگر تبلت و گوشی استفاده کنید.

تبلت اپل مدل iPad Mini 6th Generation 8.3 inch 2021 ظرفیت 64 گیگابایت و 4 گیگابایت رم

19,970,000 تومان

مشاهده و خرید

نصب کردن بد افزارها

بسیاری از کاربران بر این باور هستند که برای اندروید و iOS هیچ بدافزاری وجود ندارد. با وجود اینکه این موضوع تا حد زیادی صحت دارد، اما واقعیت این است که بیشتر بدافزارها نتیجه نصب اپلیکیشن ها از منابع متفرقه هستند. به همین دلیل مثلا گوگل همیشه توصیه می نماید که اپلیکیشن ها را از منابع مطمئن نصب کنید. بدافزارها اگرچه نمی توانند عمر مفید تبلت را کاهش دهند، اما در هر صورت مسائل زیادی برای شما به وجود می آورند که از بین آن ها می توانیم به سرقت اطلاعات شخصی و خالی کردن حساب بانکی اشاره کنیم.

روت کردن تبلت

با روت کردن تبلت اندرویدی، به امکانات بیشتری برای شخصی سازی دسترسی پیدا می کنید. اما در کنار خطر های امنیتی، باید بگوییم که انجام این کار-به خصوص اگر این فرایند را درست انجام ندهید-ممکن است تبلت را به طور کامل از کار بیندازد. بنابراین اگر در این زمینه حرفه ای نیستید، روت کردن تبلت را توصیه نمی کنیم.

نصب نکردن آپدیت های نرم افزاری

هم اندروید و هم iOS مرتبا آپدیت های مختلفی را برای گجت های خود منتشر می نماید. اما اگر تبلت ها را مرتبا آپدیت نکنید، خطر دریافت بدافزارهای مختلف بیشتر می گردد. بنابراین به طور کلی همیشه توصیه می گردد که تمام آپدیت های نرم افزاری را نصب کنید.

تبلت اپل مدل iPad Pro 11 2022 WIFI ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

35,590,000 تومان

مشاهده و خرید

نصب کردن تعداد زیادی اپلیکیشن

واقعیت این است که بیشتر کاربران فقط از تعداد محدودی از اپلیکیشن های نصب شده روی تبلت بهره می برند. اما زمانی که تعداد اپلیکیشن های نصب شده بسیار بالا می رود، ممکن است بخش زیادی از حافظه داخلی را اشغال نمایند و در صورت فعال بودن همزمان تعداد زیادی از آن ها، بخش زیادی از رم هم اشغال می گردد. بنابراین صرفا اپلیکیشن هایی را نصب کنید که به آن ها احتیاج دارید.

سخن پایانی

با وجود اینکه تبلت ها روز به روز دوام بیشتری پیدا می نمایند، اما در هر صورت اگر عمر مفید تبلت برای شما اهمیت زیادی دارد، باید به نکات زیادی توجه نشان بدهید. اما به عمل کردن به همین نکات ساده که در این مطلب به تعدادی از آن ها پرداختیم، با خیال راحت برای مدت طولانی تری می توانید از تبلت خود استفاده کنید.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5 SM-X205 ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

9,640,000

تومان

تبلت اپل مدل iPad Mini 6th Generation 8.3 inch 2021 ظرفیت 64 گیگابایت و 4 گیگابایت رم

19,970,000

تومان

خرید تبلت از خبرنگاران

مشاهده همه

منبع: MakeUseOf

سوالات متداول

آیا تمام شدن پی در پی شارژ باتری، دوام باتری را کاهش می دهد؟

به طور کلی اگر مرتبا شارژ باتری تبلت شما تمام می گردد، این موضوع فشار زیادی به باتری وارد می نماید و عمر مفید باتری به طور قابل توجهی کاهش پیدا می نماید.

آیا کیس محافظ نقش مهمی در محافظت از تبلت ایفا می نماید؟

با استفاده از یک کیس محافظ و گلس محافظ نمایشگر، هم مقاومت تبلت در برابر ضربات چندین برابر می گردد و هم اینکه دیگر نگران ایجاد خط و خش روی بدنه نخواهید بود.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2144

به "12 اشتباه که عمر مفید تبلت را کاهش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 اشتباه که عمر مفید تبلت را کاهش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید