کره شمالی میزبان رئیس جمهوری چین

به گزارش سفر به روسیه، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین روز پنج شنبه و در چارچوب سفری دو روزه وارد پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی شد.

کره شمالی میزبان رئیس جمهوری چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین روز پنج شنبه و در چارچوب سفری دو روزه وارد پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی شد. این نخستین سفر رهبر چین به کره شمالی طی 14 سال گذشته محسوب می گردد.

انجام این سفر بلافاصله پس از هماهنگی دیدار آقای شی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست گروه بیست کشور صنعتی، کره شمالی را امیدوار نموده تا سفر رئیس جمهوری چین به این کشور زمینه اعمال حمایت های مالی این کشور از کره شمالی در برابر تحریم های بین المللی را فراهم آورد.

به اعتقاد بعضی کارشناسان، با توجه به این که چین و آمریکا طی ماه های اخیر درگیر یک جنگ تجاری پر افت و خیز بوده اند، نزدیکی کره شمالی و چین می تواند حاوی پیامی سمبلیک برای آمریکا باشد.

در حال حاضر 90 درصد تجارت خارجی کره شمالی با چین انجام می گردد که عمدتا شامل واردات مواد غذایی و حامل های انرژی است.

با این وجود در دیدار پیشین رهبر دو کشور در پکن، دو طرف بر تقویت روابط مالی تاکید نموده بودند. در پی تشدید تنش میان آمریکا و کره شمالی در دو سال گذشته، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکنون چهار بار به چین سفر نموده که آخرین مورد آن در ماه ژانویه گذشته صورت گرفت.

در همین حال رهبر کره شمالی با هدف خاتمه دادن به تنش موجود با آمریکا و کاهش فشار تحریم های مالی این کشور علیه پیونگ یانگ از شروع سال 2018 میلادی کوشش نموده تا ضمن بهبود رابطه با کره جنوبی و کاهش تهدیدهای هسته ای و موشکی، غرب را برای یاری به توسعه مالی کره شمالی متقاعد کند.

اما پس از برگزاری دو دیدار میان کیم و ترامپ در سنگاپور و ویتنام و امضاء توافقنامه ای برای شروع پاکسازی هسته ای کره شمالی، همکاری ها و توسعه روابط دو طرف برای ایفای تعهدات دوجانبه همچنان به کندی پیش می رود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 530

به "کره شمالی میزبان رئیس جمهوری چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی میزبان رئیس جمهوری چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید