استقبال سرد بورس های آسیایی از نشست ترامپ و اون

به گزارش سفر به روسیه، بورس های آسیایی با وجود انتشار اخبار مثبت از سراسر دنیا نتوانستند فرایند صعودی در پیش بگیرند.

استقبال سرد بورس های آسیایی از نشست ترامپ و اون

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور ارزان بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، با وجود انتشار اخباری از آمادگی آمریکا برای تمدید مذاکرات تجاری با چین، احتمال به تعویق افتادن برگزیت و در پیش بودن ملاقات رهبران آمریکا و کره شمالی در ویتنام، به نظر می رسد نگرانی فعالان بازار سرمایه از کاهش رشد مالی دنیا جدی است و این نگرانی کماکان باعث ریزش بازارها می گردد.

دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با اشاره به پیشرفت در مذاکرات تجاری با چین گفته بود آماده است مهلت مذاکرات را تمدید کند. وی پیش تر تهدید نموده بود در صورت نرسیدن به توافق تجاری تا انتها ماه جاری میلادی، بر واردات کالاهایی به ارزش 200 میلیارد دلار از چین، تعرفه 10 تا 25 درصدی وضع خواهد نمود.

در معاملات امروز بورس های چین، شاخص شانگهای کامپوزیت با 0.5 درصد کاهش در سطح 2974 واحدی بسته شد و شاخص هانگ سنگ بورس هنگ کنگ با ریزش 0.6 درصدی تا سطح 28 هزار و 781 واحدی عقب نشست. در ژاپن شاخص نیک کی 225 بورس توکیو 0.2 درصد پایین رفت و به 21 هزار و 458.29 واحد رسید.

آنیندا میترا، تحلیلگر بی ان وای ملون اینوستمنت منیجمنت گفت: به نظر می رسد کاهش رشد مالی دنیا به ویژه در داخل چین بیش از پیشرفت در مذاکرات با آمریکا، ذهن معامله گران را مشغول نموده است.

در سایر بورس های آسیایی، بورس سیدنی استرالیا بیش از یک درصد ریزش کرد، شاخص بورس سنگاپور 0.6 درصد کاهش یافت، در کره جنوبی، تایوان و نیوزلند شاخص ها 0.1 درصد پایین تر آمدند و بورس های فیلیپین و اندونزی بدون تغییر در مقایسه با روز قبل بسته شدند.

بر خلاف بورس های آسیایی، بورس ها در آمریکا و انگلیس واکنش مثبت تری به تحولات اخیر داشتند و پس از آنکه پایگاه خبری بلومبرگ از احتمال به تعویق افتادن تاریخ برگزیت توسط دولت انگلیس اطلاع داد، شاخص فوتسی 100 بورس لندن با 0.1 درصد افزایش خود را به سطح 7183.74 واحد رساند و در وال استریت، شاخص داوجونز با 0.2 درصد افزایش به 26 هزار و 91.95 واحد رسید.

در بازار نفت، پس از آنکه ترامپ قیمت های نفت اوپک را بیش از حد بالا خواند و از آمادگی دولتش برای یاری به کاهش قیمت ها در بازار اطلاع داد، قیمت ها گام در جهت نزولی گذاشتند به گونه ای که هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر مدیت با 36 سنت کاهش به 55.12 دلار رسید و نفت برنت با 28 سنت کاهش به ازای 64.48 دلار در هر بشکه معامله شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 631

به "استقبال سرد بورس های آسیایی از نشست ترامپ و اون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال سرد بورس های آسیایی از نشست ترامپ و اون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید