کدام قهوه برای لاغری مناسب است؟

به گزارش سفر به روسیه، قهوه اسپرسو، یک قهوه بسیار تلخ و تیره است که با عبور پر فشار آب داغ از میان دانه های قهوه آسیاب شده تهیه می گردد.

کدام قهوه برای لاغری مناسب است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، نوشیدن اسپرسو با افزایش سطح انرژی و کاهش موقت گرسنگی همراه است، و به شما یاری می نماید که وزن کم کنید! این اثرات، بخاطر وجود کافئین در قهوه است. تا زمانیکه به اسپرسو شکر یا خامه اضافه نکنید، یک نوشیدنی کم کالری محسوب می گردد. اسپرسو در هر 30 گرم، تقریبا 3 کالری دارد!

بیشتر برنامه های پیروز کاهش وزن، هم شامل محدودیت در مصرف کالری ها هستند، و هم شامل افزایش فعالیت فیزیکی. این ترکیب، باعث کسر کالری و در نتیجه منجر به از دست دادن وزن می گردد.

با توجه به مقاله ای که در جولای 2013 در مجله Nestle Nutrition Institute Workshop Series منتشر شد، مصرف کافئین به مقدار متعادل، باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی می گردد، و عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد.

تمرین طولانی تر یا با شدت بیشتر، باعث سوزاندن کالری بیشتر در هر تمرین می گردد، و در نتیجه وزن بیشتری از دست می دهید؛ بنابراین نوشیدن یک جرعه اسپرسوی حاوی کافئین قبل از تمرینتان، ممکن است مزایای کاهش وزن بهمراه داشته باشد.

ممکن است نوشیدن اسپرسو، اشتهای شما را نیز کاهش دهد و باعث گردد که کالری کمتری مصرف کنید. با توجه به مطالعه ای که در ژوئن 2013 در مجله چاقی منتشر شد، مصرف متعادل قهوه بصورت روزانه در افراد چاق و دارای اضافه وزن، کالری مصرفی در وعده غذایی بعدی و کل کالری مصرفی روزانه را کاهش داد.

این نتایج هنگامی بدست آمد که این افراد در هر روز به ازای هر کیلوگرم از وزن بدنشان، 3 تا 6 میلی گرم کافئین از قهوه مصرف کردند. با توجه به پایگاه داده USDA، 30 گرم اسپرسو تقریبا 64 میلی گرم کافئین دارد.

مصرف کافئین اسپرسو ممکن است فراوری گرما در بدن شما را کمی افزایش دهد. این افزایش فراوری حرارت بدن، ممکن است باعث افزایش کالری سوزی اندکی گردد. با توجه به مقاله ای که در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شد، مصرف 100 میلی گرم کافئین، باعث سوزاندن حدود 80 تا 150 کالری در روز می گردد.

اگرچه این تعداد کالری زیاد نیست، اما می تواند به مرور زمان روی هم جمع گردد. سوزاندن 80 کالری اضافه در هر روز، باعث کاهش حدود 4 کیلوگرم وزن در هر سال می گردد.

اگرچه نوشیدن روزانه مقدار متعادلی فواید قهوه ممکن است مزایای کاهش وزن داشته باشد، اما می تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. مصرف کافئین زیاد می تواند باعث افزایش ضربان قلب، اضطراب، افسردگی، بی خوابی، تهوع و بی قراری گردد!

مصرف مقادیر بالای کافئین به مرور زمان می تواند با تداخل با توانایی بدن برای جذب کلسیم، و باعث کاهش تراکم استخوان گردد. اگر بجای آب، شیر یا سایر نوشیدنی های بدون کافئین از اسپرسو بهره ببرید، ممکن است دچار کم آبی شوید!

اگر درحال حاضر دارای عوارض جانبی ناشی از نوشیدن مقدار زیاد قهوه هستید، به آرامی مصرف قهوه تان را کاهش دهید تا دچار عوارض جانبی ترک قهوه مانند سردرد نشوید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 738

به "کدام قهوه برای لاغری مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام قهوه برای لاغری مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید