کتاب سلام آقای همینگوی منتشر شد

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ مجموعه داستان نوجوان سلام آقای همینگوی تازه ترین اثر عبدالمجید نجفی منتشر شد.

کتاب سلام آقای همینگوی منتشر شد

نجفی در گفت وگو با روابط عمومی انتشارات سروش با اشاره به موضوع این مجموعه داستان گفت: در داستان های مجموعه سلام آقای همینگوی، با ترسیم فضاهای روحی، چالش ها و کوشش های شخصیت نوجوان برای غلبه بر این سختی ها برآن بوده ام آینه ای دراماتیک برابر نوجوان هم روزگارم بگذارم تا از سویی با خواندن داستان لذت ببرد و هم برغنای تجربه زیستی او اندکی علاوه گردد.

وی اضافه کرد: این کتاب در بردارنده مضامین اجتماعی و مسائل و سختی های دوران نوجوانی است که به زبان داستان بیان می گردد. نوجوانی برهه حساسی در زندگی هر انسان است. از سویی کودک نیست. دنیا فکری حسی و شرایط روحی و نیازهای وی با کودک متفاوت است. از سوی دیگر تجربه یک انسان بزرگسال را ندارد.

نجفی با بیان اینکه مخاطب مجموعه داستان سلام آقای همینگوی نوجوانان هستند، اضافه کرد: داستان کوتاه فنی ترین گونه ادبی نوشتاری است، ادبیات داستانی بزرگسال و تا حدودی بچه ها صندلی و تعریف معینی دارد اما اگر ادبیات نوجوان را مظلوم ترین بنامم، پر بیراه نگفته ام.

وی با اشاره به ترجمه روزافزون آثار در حوزه کودک و نوجوان گفت: مخالف ترجمه مناسب نیستم اما نسبت آن با کتاب های تألیفی باید تعیین و معین گردد که نمی گردد. نتیجه آنکه کفه تألیف برابر ترجمه کم می آورد واین اتفاق خوبی نیست.

نویسنده کتاب روزگار مه آلود جابر در پاسخ به این سوال که چرا با وجود نویسنده های خوب در دهه 60 تا به امروز، ترجمه برتری یافته است، ادامه داد: پاسخ تا حدودی در پرسش شما مستتر است. حمایت جدّی و سازمان یافته از جریان تألیف صورت نگرفته است و همچنین متوجه صندلی مهم و اساسی نقد ادبی نبوده ایم.

وی اضافه کرد: کنار مسائل فرهنگی-آموزشی و عنایت بیش از حد به جزوه محوری و هوش ابزاری، از دیگر وجوه و ابعاد آموزشی-فرهنگی مثل آموزش مهارت های زندگی غفلت نموده و رشد متوازن شخصیتی در نوجوانان را مورد مطالعه، تحقیق و برنامه ریزی قرار نداده ایم. نتیجه همین کتاب سازی ها و ترجمه های ضعیفی است که شاهدش هستیم.

نجفی در سرانجام، آینده قوی و هوشمندانه را منوط به پرورش مناسب و متوازن نسل کودک و نوجوان امروز دانست و تأکید کرد: آینده قوی و هوشمندانه توام با قداست، لذت کار، کوشش و نیل به آرمان های اخلاقی-انسانی منوط است به پرورش مناسب و متوازن نسل کودک و نوجوان امروز کشور؛ نسلی که از سختی ها نهراسد. مهارت های زندگی را فراگیرد. از یاری به دیگری لذت ببرد و ارزش های انسانی را پاس بدارد. در این فرآیند، ادبیات و هنر کودک-نوجوان نقش بی بدیلی را بازی می نماید.

چاپ نخست این اثر در 41 صفحۀ رقعی، شمارگان 1.000 نسخه و با قیمت 25هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه مندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به وسیله فروشگاه با شماره 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس حاصل کنند. همچنین به وسیله اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub-com ، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1329

به "کتاب سلام آقای همینگوی منتشر شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کتاب سلام آقای همینگوی منتشر شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب سلام آقای همینگوی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید