کاهش خریدار در بازار نفت

به گزارش سفر به روسیه، در پی شیوع ویروس کرونا که باعث شده بعضی از خریداران دریافت محموله های قراردادی خود را به تاخیر بیاندازند، شرکتهای بازرگانی کالا و غول های نفتی به سختی کوشش می نمایند برای محموله های تکی نفت در خارج از چین خریدار پیدا نمایند.

کاهش خریدار در بازار نفت

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، معامله گران آسیایی به بلومبرگ گفتند: محموله های انواع نفت از نفت اسپوی روسیه گرفته تا لولای برزیل و نفت سبک بصره برای تحویل در مدت چند هفته عرضه شده اند که اتفاق غیرمعمولی است زیرا این محموله ها باید چند هفته پیش به فروش می رفتند.

خریداران در آسیا اشتیاق چندانی به خرید محموله های تک نشان نمی دهند زیرا حاشیه سود پالایش نفت ضعیف شده است. در این میان هند ممکن است از کسادی تجارت نفت در چین سود ببرد و پالایشگاههای هندی از فرصت پیش آمده برای خرید محموله های تک استفاده نمایند.

تقاضای نفت برای چین در بحبوحه شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا نموده و منابع مطلع به بلومبرگ گفته اند خرید این کشور نسبت به سطح معمول برای این موقع از سال، 20 درصد کاهش پیدا نموده است. پیامدهای این بیماری مرگبار بر تقاضا برای نفت ممکن است بدترین شوک را به بازارهای نفت از زمان بحران مالی 2009-2008 وارد کند.

پالایشگاههای چین با مازاد فرآورده های نفتی شامل بنزین، دیزل و گازوییل روبرو شده اند زیرا تعطیلات سال نو طولانی شد و فعالیت مالی کاهش پیدا کرد. ممنوعیت سفرهای مسافت دور با هواپیما، اتوبوس و قطار و قرنطینه هم باعث شد مردم در خانه بمانند.

به گفته چهار منبع مطلع، سینوپک که بزرگترین پالایشگر نفت در آسیا است، فراوری پالایشگاهی خود در فوریه را به دلیل افت تقاضا برای سوخت، 600 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، انتظار می رود پالایشگاههای مستقل پالایش نفت را به میزان قابل توجهی کاهش دهند، زیرا تنها به اندازه سهمیه مجازشان می توانند صادرات داشته باشند مگر این که دولت اجازه دهد سهمیه بیشتری برای صادرات صادر کند. پالایشگاههای مستقل در استان شاندونگ در حال حاضر ظرفیت فراوریشان را 30 تا 50 درصد کاهش داده اند و اکنون با کمتر از نیمی از ظرفیت پالایش خود فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 720

به "کاهش خریدار در بازار نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش خریدار در بازار نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید