پیدا شدن کشتی های غرق شده 140 ساله

به گزارش سفر به روسیه، کشف کشتی های غرق شده 140 ساله

چهار سال پیش، هواپیمای مسافربری مالزی با شماره MH370 که از مالزی راهی پکن بود یکباره از رادار محو شد. این اتفاق در حالی روی داد که این هواپیما بالای آب های اقیانوس هند در پرواز بود. از آن تاریخ تا به امروز جستجوهای زیادی برای کشف بقایای هواپیما انجام شده که هیچ کدام پیروز نبوده است. در هر حال، اگرچه این در این جستجوها خبری از هواپیمای گم شده، نشده است اما دو کشتی غرق شده با قدمتی حدود 140 سال در آب های اقیانوس هند پیدا شده اند.

پیدا شدن کشتی های غرق شده 140 ساله

کشتی های پیدا شده، کشتی های تجاری بوده اند که برای حمل زغال سنگ مورد استفاده قرار می گرفته اند و هر کدام 30 خدمه داشته اند. این لاشه ها در عمق 3900 متری اقیانوس کشف شدند و اگرچه هویت آنها تا حدودی آشکار شده اما بدلیل ناقص بودن تحقیقات تاریخی در خصوص این کشتی های غرق شده 140 ساله، نمی توان به اطلاعات کافی در خصوص آنها دست پیدا کرد.

یکی از کشتی های غرق شده از چوب و دیگری از آهن ساخته شده است. گفته می گردد کشتی چوبی احتمالا کشتی دبلیو گوردون بوده که از گلاسکو اسکاتلند به آدلاید سفر می نموده و در سال 1986 غرق شده است. اما این کشتی ممکن است کشتی مگدالا نیز بوده باشد؛ کشتی که از ولز به سمت اندونزی در سفر بوده است. بعلاوه گفته می گردد کشتی آهنی بین سال های 1883 تا 1897 در اقیانوس غرق شده باشد.

شرکت Ocean Infinity اعلام نموده است که تا به امروز 1300 کیلومتر مربع را در سواحل غربی استرالیا جستجو نموده اما هیچ ردی از هواپیمای مالزی پیدا ننموده است. بنا بر شواهد و آخرین نشانه ها از هواپیما، احتمالا هواپیما در سواحل جنوبی اقیانوس هند سقوط نموده است. سه کشور، مالزی، چین و استرالیا در ژانویه 2017، پس از حدود سه سال، جستجو را در حالی به خاتمه رساندند که هیچ نشانی از این هواپیما در آب های اقیانوس پیدا نشد. این جستجو، تا به امروز بزرگترین جستجوی دریایی تاریخ بوده است؛ جستجویی که بی نتیجه خاتمه یافته است.

بیشتر بخوانید

بایدها و نبایدها در تور کشتی کروز

وسایل ضروری سفر در تور کشتی کروز

منبع: Novinite

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2111

به "پیدا شدن کشتی های غرق شده 140 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیدا شدن کشتی های غرق شده 140 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید