ویروس کرونای دلتا پس از انگلیس، فرانسه را هم درنوردید

به گزارش سفر به روسیه، خبرگزاری خبرنگاران-شیوع بی سابقه گونه هندی ویروس جهش یافته کرونا موسوم به دلتا، پس از انگلیس اکنون فرانسه را هم در نوردیده است.

ویروس کرونای دلتا پس از انگلیس، فرانسه را هم درنوردید

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران،روزنامه فرانسوی لوفیگارو گزارش داد، شیوع ویروس کرونا از نوع دلتا در فرانسه موجی از بیم و نگرانی را در این کشور برانگیخته است.

به این روزنامه فرانسوی، آژانس بهداشت منطقه ای فرانسه در بیانیه ای اظهار داشت، افزون بر ثبت 2 مورد ویروس کرونای دلتا در استان لاند (واقع در جنوب غربی این کشور) در 2 ژوئن(12 خرداد)، در حال حاضر 29 مورد نو ابتلا به این نوع ویروس جهش یافته در این استان شناسایی شده است.

این آژانس منطقه ای بعلاوه اضافه نمود: ردیابی زنجیره های آلودگی به ویروس کرونای دلتا همچنان در حال اجرا است.

ویروس کرونای دلتا یا بی-1. 617. 2 همان ویروس جهش یافته و بسیار مسری است که برای اولین بار در هند شناسایی شد.

لوفیگارو توضیح داد: مقامات بهداشتی فرانسه بعلاوه از احتمال شناسایی حدود 20 مورد دیگر ابتلا به این نوع ویروس جهش یافته خبر داده اند.

فرانسه با بیش از 5 میلیون و 707 هزار مورد ابتلا به کووید-19 و بیش از 109 هزار نفر جانباخته ناشی از آن در صندلی چهارم دنیا و رتبه نخست اروپا واقع شده است.

سازمان بهداشت انگلیس هم روز پنجشنبه گذشته اظهار داشت تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور 5 هزار و 274 نفر افزایش یافت که بالاترین رقم از 26 ماه مارس میلادی تا به امروز است.

این سازمان اضافه نمود: بیمارانی که به ویروس کرونا از نوع دلتا مبتلا شده اند با خطر بیشتری هنگام بستری شدن روبرو هستند. با غالب شدن این ویروس در سرتاسر انگلیس، همه باید احتیاط بیشتری نمایند.

سازمان دنیای بهداشت در هفته جاری با هدف جلوگیری از انگ زدن به کشورهایی که انواع جهش یافته ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده، تصمیم گرفت تا بجای اسامی پیشین از حروف الفبای یونانی برای نامگذاری ویروس ها استفاده کند.

براین اساس نام ویروس B.1.1.7 که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد، آلفا و ویروس B.1.351 که برای اولین بار در آفریقای جنوبی دیده شد بتا خوانده می گردد. P.1 هم گاما و B.1.617.2 هند هم دلتا نامگذاری می گردد. دیگر سویه های شناسایی شده به همین ترتیب و براساس حروف الفبای یونانی نامگذاری می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1643

به "ویروس کرونای دلتا پس از انگلیس، فرانسه را هم درنوردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونای دلتا پس از انگلیس، فرانسه را هم درنوردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید