نیشابور به استقبال هفته کتاب می رود

به گزارش سفر به روسیه، خبرگزاری خبرنگاران- گرامیداشت بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با بیش از 30 برنامه متنوع با همکاری ادارات ونهادها و انجمن های کتاب در نیشابور برگزار می گردد.

نیشابور به استقبال هفته کتاب می رود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در نیشابور ،رئیس اداره کتابخانه های عمومی نیشابور اظهار کرد: شعار بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران سال جاری با عنوان جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم می باشد که این جای خالی در دو سال کرونا بیش از گذشته احساس شد.

محمد رضا مقدم پاشا اضافه کرد: اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور همچون سال های گذشته با همکاری ادارات ونهادها و انجمن های کتاب برنامه های متنوعی را به مناسبت گرامیداشت بیست ونهمین هفته کتاب در دست اجرا دارد.

وی خاطرنشان نشان کرد: در روز 24 آبان با زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس هفته کتاب و کتابخوانی به صورت رسمی شروع می گرددو از دیگر برنامه های شاخص اداره کتابخانه های عمومی به منظور توسعه کتاب و کتابخوانی پویش خانواده کتابخوان و تجلیل از برگزیدگان حوزه کتاب و کتابخوانی ،کتابداران و کتابخانه های برتر و سایر ارکان مرتبط با کتاب است.

مقدم پاشا یادآورشد: معرفی کتاب به وسیله مدیران ادارات در نشست کتابخوان مدیران از دیگر برنامه های هفته کتاب در شهرستان نیشابور می باشد، برگزاری نشست کتابخوان با حضور اعضاء کتابخانه های عمومی، تقدیر از برگزیدگان هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، تقدیر از برگزیدگان جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان از دیگر برنامه هاست.

وی مطرح کرد: برپایی نمایشگاه عکس با موضوع کتاب، برپایی نمایشگاه مؤلفین نیشابوری، برپایی نمایشگاه نقاشی، اجرای تاتر، بازدید مسئولین شهرستان از کتابفروشی ها و کتابخانه های سطح شهر، رونمایی از کتاب، برگزاری کارگاه قصه گویی و داستان نویسی با حضور نویسندگان مطرح کشوری، پویش نذر کتاب و اهدای کتاب به کتابخانه های منطقه ها محروم، بازدید از مرکز ترمیم اسناد و کتب خطی(استاد سالم)نیز در این هفته اجرایی خواهدشد .

مقدم پاشا اذعان کرد: فضا سازی شهری در بیلبوردهای سطح شهر (با مضمون کتاب)، تبلیغات محیطی در سطح کتابخانه های عمومی، سایت ها، هفته نامه های محلی و. . انجام خواهدشد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی نیشابور توضیح داد: مراسم اهدای کتاب به وسیله نماینده مردم شریف شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی و برگزاری مراسم اختتامیه بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به اتمام خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1821

به "نیشابور به استقبال هفته کتاب می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیشابور به استقبال هفته کتاب می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید