نمایندگان حزب کارگران مجلس الجزایر استعفا کردند

به گزارش سفر به روسیه، تهران-خبرنگاران- نمایندگان حزب کارگران در مجلس الجزایر با هدف تحت فشار قرار دادن عبدالعزیر بوتفلیقه رئیس جمهوری 82 ساله این کشور برای کناره گیری از قدرت، استعفا کردند.

نمایندگان حزب کارگران مجلس الجزایر استعفا کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، 11 نماینده حزب کارگران در مجلس الجزایر خواهان اجرایی شدن ماده 102 از قانون اساسی این کشور شدند.

احمد قاید صالح رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر پیش تر در بیانیه ای، چاره وضعیت فعلی این کشور را در اجرای ماده 102 قانون اساسی دانست.

ماده 102 قانون اساسی الجزایر به ناتوانی رئیس جمهوری در صورت بیماری خطرناک و مزمن اشاره دارد و تصریح می نماید که اعلام ناتوانی ریاست جمهوری مستلزم رای دو سوم اعضای مجلس است.

حزب مجمع ملی برای دمکراسی (RND) دومین حزب سیاسی در ائتلاف حاکم در دولت الجزایر نیز خواهان کناره گیری عبدالعزیر بوتفلیقه رئیس جمهوری 82 ساله این کشور شد.

روسیا الیوم امروز (چهارشنبه) گزارش داد که پس از اعلام این درخواست از سوی صالح، مردم الجزایر در انتظار اعلام تصمیم شورای قانون اساسی این کشور برای خالی شدن پست ریاست جمهوری و کنار رفتن بوتفلیقه هستند.

سه روز پیش، احزاب مخالف در الجزایر خواهان کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری این کشور و تشکیل شورای ریاست جمهوری برای نظارت بر مرحله انتقالی تا زمان برگزاری انتخابات شدند.

احزاب مخالف برای آنالیز سازوکار خروج از بحران کنونی کشور تشکیل جلسه دادند و تصریح کردند که اعضای شورای ریاست جمهوری باید از بین شخصیت های ملی و دارای شرایط نامزدی در انتخابات پیش رو برگزیده گردد.

احزاب مخالف همچنین از ارتش دعوت کردند، به خواست ملت پاسخ مثبت داده و برای تحقق آن یاری کند.

شبس*خاورم**9366** 1917

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 164

به "نمایندگان حزب کارگران مجلس الجزایر استعفا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان حزب کارگران مجلس الجزایر استعفا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید