مکان های دیدنی لار

به گزارش سفر به روسیه، با مکان های دیدنی لار آشنا شوبد

مکان های دیدنی لار در بین مکان های بسیار دیدنی کشور عزیزمان قرار دارند. لار یکی از شهرهای توریستی ایران است که در استان فارس قرار گرفته است. آب و هوای این شهر گرم و خشک است ،قرار گرفتن ترکیب نخلستان ها و آب انبارها در این شهر جلوهٔ زیبایی به آن داده است. در ادامهٔ این مقاله به معرفی بعضی از مکان های دیدنی لار می پردازیم. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

مکان های دیدنی لار

بعضی جاذبه های لارستان به توضیح زیر هستند.

بازار قیصریه لار

این بازار یکی از زیباترین مکان های تماشای لار است. موقعیت خاص سیاسی و جغرافیایی این شهر باعث شده که مبادلات تجاری، سیاسی و مالی در این شهر با کشورهای دیگر توسعه یابد. هسته اولیه و اصلی فعالیت های مالی شهر لار همین بازار لار است. این بازار به شکل صلیب ساخته شده است. سابقه تاریخی این بازار به صدر اسلام باز می گردد. بلیط تهران استانبول

مهمترین مواردی که در این بازار جالب توجه هستند، جهت محورها می باشند که می توانند متأثر از گرمی هوای لارستان، جهت باد و یا جهت های مقدس مذهبی باشند. این بازار یکی از مکان های تماشای لار است که تماشا آن خالی از لطف نیست بلیط هواپیما تهران آنتالیا.

بقعه پیر سرخ لار

بقعه پیر سرخ لار در جنوب غربی شهر قدیمی لار واقع شده است. این بنا متعلق به دوره صفویه است. این بقعه که بخش هایی از آن هم تخریب شده است هنوز یکی از اماکن مقدس شهر لار به شمار میرود. روی بعضی از دیوارهای این بقعه نقاشی هایی دیده می گردد. در این بقعه سنگ کاری های قدیمی زیادی به چشم می خورد بلیط هواپیما تهران مشهد.

در دو سمت درب ورودی دو ستون مشاهده می گردد. طبق عقیده ای که اهالی این منطقه دارند این بنا برای برادر شاهچراغ ساخته شده بود. این بقعه برای اهالی این منطقه بسیار مقدس است. بعضی بر این باورند که در حفره های مربوط به هفتاد سال پیش در داخل بنا یک پنجه طلایی بوجود آمد که در سال 1369 خورشیدی دیگر اثری از آن دیده نشد. هرچند این بقعه در لیست آثار ملی ثبت شده است اما به طور شایسته ای از آن نگهداری و مراقبت نمی گردد خرید بلیط هواپیما.

پل شاه عباسی

پل شاه عباسی که یکی از مکان های تماشای لار است مربوط به دوره شاه عباس اول است. پل شاه عباسی نزدیک به 20 متر طول و 5 متر ارتفاع دارد. این پل بر روی رودخانه شور واقع شده است. بقایای این پل در جریان احداث پل بتونی تازه تقریباً به طور کامل از بین رفته است. این پل تقریباً هفت ستون داشت که بیشتر آن هنوز هم به جای مانده است. ستون های این پل به طور کامل قابل رؤیت نیستند و فقط ستون های به جای مانده از دوره صفوی دیده می شوند. البته این ستون ها چند بار به طور اساسی تعمیر شدند.

اینها فقط تعدادی از مکان های تماشای لار هستند. اگر قصد دارید به لار سفر کنید حتماً از این مکان ها و سایر جاذبه های تماشای لار تماشا کنید. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1839

به "مکان های دیدنی لار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی لار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید