موضع گیری چین نسبت به اخراج دیپلمات هایش از آمریکا

به گزارش سفر به روسیه، ایرنا نوشت: وزارت خارجه چین به اخراج دیپلمات های این کشور از آمریکا به شدت اعتراض و انتقاد کرد و از واشنگتن خواست دراین تصمیم تجدید نظر کند.

موضع گیری چین نسبت به اخراج دیپلمات هایش از آمریکا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در کنفرانس خبری درجمع خبرنگاران با اشاره به گزارش های موجود مبنی بر اخراج این افراد به دلیل جاسوسی در ماه سپتامبر آورده است که این یک تصمیم نادرست بوده است و آمریکا باید آن را اصلاح کند.

وی اضافه کرد: ما به طور رسمی به اینکه دو دیپلمات چینی از آمریکا اخراج شده اند اعتراض نموده و یادداشت اعتراضی را نیز تسلیم آمریکا نموده ایم.

این مقام چینی درمورد گزارش های مرتبط با اینکه این دیپلمات ها در حین رانندگی وارد یک پایگاه نظامی آمریکا شده اند، گفت: ما به آمریکا شرح داده ایم که این مسایل خلاف واقع است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اضافه کرد: آمریکا باید خیلی زود از این تصمیم صرف نظر نموده و اشتباهش را اصلاح کند و حقوق دیپلمات ها را بر اساس کنوانسیون وین مراعات کند. وی گفت حقوق بین المللی و کنوانسیون وین در این باره اشاره ها و شرحات کافی دارد و کشورها باید بر اساس همین توافق متقابل عمل نمایند.

گزارش ها حاکی است آمریکا این دیپلمات ها را به اتهام جاسوسی در ماه سپتامبر اخراج نموده است این اولین مورد در نوع خود در 30 سال گذشته است.

روابط آمریکا و چین بشدت بر سر صدور لوایح و قانون آمریکا درخصوص حمایت از حقوق بشر در هنگ کنگ و سین کیانگ تیره شده است.

چین خواهان آن شده است که دیپلمات های آمریکایی پنج روز قبل از دیدار با مقام های دولت های محلی و یا مسئولان بخش های آموزشی و نهادهای تحقیقاتی، وزارت خارجه چین را در جریان قرار دهند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 540

به "موضع گیری چین نسبت به اخراج دیپلمات هایش از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری چین نسبت به اخراج دیپلمات هایش از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید