مخالفان جنگ سفارت ونزوئلا در واشنگتن را اشغال کردند

به گزارش سفر به روسیه، تهران - خبرنگاران - گروهی از فعالان آمریکایی مخالف جنگ وارد ساختمان سفارت ونزوئلا در واشنگتن شده و اعلام کردند تا زمانی که این ساختمان به دیپلمات های کاراکاس بازگردانده نشود، از آنجا خارج نمی شوند.

مخالفان جنگ سفارت ونزوئلا در واشنگتن را اشغال کردند

به گزارش بامداد یکشنبه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی ان ان، گروه صلح طلب موسوم به کد صورتی (Code Pink) که از دو هفته پیش در اطراف ساختمان سفارت ونزوئلا در واشنگتن تجمع نموده بودند، از روز گذشته وارد این ساختمان شده اند و هنوز بر ماندن در آن پافشاری می نمایند.

این گروه مخالف جنگ که با خود لباس اضافی، زیرانداز و لوازم شخصی به این ساختمان آورده اند، تاکید کردند تا زمانی که دیپلمات های دولت قانونی ونزوئلا به سفارت کشورشان بازنگردند، از آنجا خارج نمی شوند.

اعضای گروه کد صورتی که از حدود دو هفته پیش در اطراف ساختمان سفارت تجمع نموده بودند، وقتی با گروهی از هواداران خوان گوایدو سرنموده مخالفان دولت در ونزوئلا روبرو شدند، وارد ساختمان شدند تا از اشغال آن جلوگیری نمایند.

دیپلمات های ونزوئلایی چند هفته پس از آنکه تنش میان کاراکاس و واشنگتن به دلیل حمایت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از گوایدو افزایش یافت، سفارت را ترک کردند.

همچنین روز گذشته ساموئل مونکادا نماینده ونزوئلا در سازمان ملل از غارت سفارت کشور در واشنگتن از سوی افرادی که به این ساختمان حمله نموده بودند، اطلاع داد.

آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه ونزوئلا، محدودیت های فراوانی بر دیپلمات های این کشور در آمریکا و در سازمان ملل متحد اعمال و حساب های دیپلماتیک کاراکاس را مسدود نموده است.

مخالفان جنگ پلاکاردهایی در مخالفت با کودتا در ونزوئلا در دست داشتند و پوستر بزرگی را با نوشته کودتا را متوقف کنید از دیوار ساختمان سفارت ونزوئلا آویختند.

گروه کد صورتی در زمینه صلح طلبی بسیاری فعال است و اعضای آن سال گذشته در هیاتی 30 نفره به ایران سفر نموده و با محمد جواد ظریف وزیر خارجه نیز دیدار کردند.

یکی از اعضای این گروه به نام میدیا بنجامین که در میان حاضران در سفارت ونزوئلا نیز هست، پیشتر با اظهارات خود در کنفرانس خبری برایان هوک مقام وزارت خارجه آمریکا پیرامون ایران جنجال آفرید.

بنجامین در میان سخنان هوک رئیس گروه اقدام علیه ایران درباره تحریم ها به سمت او رفت و در مقابل دوربین رسانه ها خواهان توقف اقدامات یکجانبه و ضدایرانی کاخ سفید علیه ایرانیان شد.

شبد**9416**1379

منبع: ایرنا
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 185

به "مخالفان جنگ سفارت ونزوئلا در واشنگتن را اشغال کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفان جنگ سفارت ونزوئلا در واشنگتن را اشغال کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید