محاسبه تمرینات ورزشی بر اساس قدم ها صحیح است یا زمان؟

به گزارش سفر به روسیه، بسیاری از مردم از ساعت های تناسب اندام برای پیگیری تمرینات و محاسبه تمرینات ورزشی خود استفاده می نمایند. آیا تا به امروز به این فکر نموده اید که بهتر است حرکت خود را بر حسب قدم ها یا زمان تمرین مقدار گیری کنید؟ در این مقاله، پاسخ این سؤال مهم را می خوانید.

محاسبه تمرینات ورزشی بر اساس قدم ها صحیح است یا زمان؟

مزایای محاسبه تمرینات ورزشی و هدف گذاری برای آن ها چیست؟

دنبال کردن اهداف و ماندن در مسیر تعیین شده بر اساس محسابه تمرینات ورزشی مزایای بی شماری دارد که در نهایت، می تواند پیشرفت و موفقیت کلی شما از فعالیت ورزشی را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. بعضی از مهم ترین این مزایا عبارت اند از:

  • افزایش مسئولیت پذیری: با پیگیری اهداف خود و اجرای برنامه طبق محاسبه تمرینات ورزشی، سیستم مسئولیت پذیری و پاسخ گویی را برای خود ایجاد می کنید. نظارت منظم بر پیشرفت خود، شما را متمرکز و با انگیزه نگه می دارد زیرا از اقدامات خود و تأثیر آن ها بر نتایج مورد نظر خود مطلع می شوید. محاسبه تمرینات ورزشی بر حسب زمان یا قدم ها به شما یاری می نماید متعهد و منظم بمانید و احتمال انحراف از مسیر تناسب اندام خود را کاهش دهید.
  • مقدار گیری دقیق مقدار پیشرفت: ردیابی اهداف تعیین شده و محاسبه دقیق تمرینات ورزشی بر اساس قدم ها یا زمان راهی واضح و ملموس برای مقدار گیری مقدار پیشرفت شما است. این کار به شما این امکان را می دهد تا ببینید چقدر پیشرفت نموده اید، دستاوردهای خود را جشن بگیرید و حوزه هایی را که احتیاج به بهبود دارند شناسایی کنید. داده های واقعی و نتایج قابل مقدار گیری می توانند اعتماد به نفس را افزایش داده و انگیزه ای برای ادامه برنامه تناسب اندام شما شوند.
  • شناسایی الگوها و روندها: وقتی تمرینات ورزشی را محاسبه و اهداف خود را دنبال می کنید، در خصوص الگوها و روندهای مرتبط با تمرینات تناسب اندام خود اطلاعاتی به دست می آورید. بر این اساس، می توانید تشخیص دهید که چه استراتژی ها، روتین ها یا عاداتی برای شما کاربرد بیشتری دارند و چه چیزی ممکن است احتیاج به تعدیل داشته باشد. این اطلاعات به شما قدرت می دهد تا تصمیمات مطلعانه بگیرید و روتین تمرینات خود را برای کسب نتایج بهتر بهینه کنید.
  • تنظیمات و تصحیح دوره: محاسبه تمرینات ورزشی و پیگیری اهداف تعیین شده شما را قادر می سازد مواقعی که ممکن است در برابر تمرینات کوتاه بیایید یا با موانع روبرو شوید را شناسایی کنید. به طور مثال، متوجه خواهید شد که پس از چند قدم از یک تمرین ورزشی یا پس از چند دقیقه انجام دادن آن دست از ادامه کار می کشید. با شناخت این چالش ها، می توانید تنظیمات و اصلاحات لازم را برای غلبه بر موانع پیش رو انجام دهید. این انعطاف پذیری و سازگاری برای موفقیت بلندمدت لازم است زیرا می توانید استراتژی ها و روش های خود را بر اساس بازخورد بلادرنگ اصلاح کنید.
  • تقویت انگیزه و تمرکز: وقتی اهداف خود را دنبال می کنید و برای محاسبه تمرینات ورزشی روشی تعیین دارید، هدف تعیینی دارید که باید به سمت آن بروید. این حس هدف و جهت گیری انگیزه و تمرکز شما را افزایش می دهد و باعث می گردد متعهد و منظم بمانید. تماشا پیشرفت شما و تغییرات مثبت در بدن، قدرت یا بهزیستی کلی شما می تواند فوق العاده الهام بخش باشد و عزم شما را برای ادامه حرکت رو به جلو تقویت کند.
  • پایداری بلند مدت: با پیگیری اهداف و ماندن در مسیر، عادات و رفتارهایی را پرورش می دهید که به پایداری بلندمدت شما یاری می نمایند. ثبات و پایبندی به اصول حیاتی در برنامه تناسب اندام شما تبدیل می گردد و راه را برای نتایج پایدار و سبک زندگی سالم تر هموار می نماید.

به طور کلی، تعیین معیاری برای محاسبه تمرینات ورزشی و برنامه ریزی بر اساس آن، پیگیری اهداف تعیین شده و ماندن در مسیر، نقشه راه موفقیت را در اختیار شما قرار می دهد. این کار به شما یاری می نماید مقدار پیشرفت خود را بهتر مقدار گیری کنید، تنظیمات لازم را انجام دهید و انگیزه و تمرکز خود را حفظ کنید. شما می توانید برنامه تناسب اندام خود را بهینه کنید و با استفاده از این مزایا به نتایج دل خواه خود برسید.

علاوه براین، تحقیقات صورت گرفته درباره این موضوع نشان می دهند که هر دو روش محاسبه تمرینات ورزشی بر اساس قدم ها یا زمان فواید سلامتی مختلفی مانند کاهش خطر مرگ و میر و ابتلا به بیماری های قلبی را دارند. به گفته کارشناسان و بر طبق یافته های پژوهشی، آنچه مهم تر است رعایت یک روتین تمرینی است و محاسبه تمرینات ورزشی بر اساس زمان یا قدم های شما موضوعی با اولویت پایین تر نسبت به این مسئله محسوب می گردد.

در حال حاضر، بر اساس نظر کارشناسان سلامتی و ورزشی، توصیه می گردد که بزرگسالان برای بهره بردن از مزایای حرکات ورزشی برای سلامتی در هر هفته 150 دقیقه فعالیت بدنی میانه تا شدید یا 75 دقیقه فعالیت ورزشی شدید داشته باشند. البته، یافته های پژوهشی نشان می دهند که پیگیری روند تمرینات ورزشی با استفاده از ساعت های تناسب اندام هم معیاری مفید است. این وسایل به تازگی و با پیشرفت فناوری تلفن های همراه هوشمند محبوبیت بیشتری یافته اند.

محاسبه تمرینات ورزشی بر اساس قدم ها یا زمان؟

گروهی از دانشمندان آمریکایی برای مقایسه این دو روش، در سال های 1992 تا 2004، یک آزمایش بالینی بر 14399 نفر از زنان آمریکایی را طراحی کردند. زنانی که در این کارآزمایی بالینی شرکت نموده بودند، حداقل 62 سال سن داشتند و در آغاز این مطالعه به سرطان یا بیماری قلبی عروقی مبتلا نبودند.

این کارآزمایی از سال 2011 تا 2015 آغاز شد و ادامه یافت. شرکت نمایندگان در این آزمایش به مدت 7 روز متوالی از ساعت های تناسب اندام استفاده کردند تا فعالیت بدنی میانه تا شدید خود را پیگیری نمایند. این ورزش می توانست شامل حرکاتی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی سریع، بازی تنیس یا بسکتبال باشد. به طور میانه، شرکت نمایندگان در این کارآزمایی هر هفته 62 دقیقه انجام حرکات ورزشی میانه تا شدید و 5183 قدم در هر روز را گزارش کردند.

پس از آن، به این گروه پرسش نامه های سالانه ای در خصوص عادات سلامتی، سابقه پزشکی و سایر عوامل برای پیگیری دوره تناسب اندام داده شد که تا خاتمه سال 2022 ادامه داشت. در خاتمه دوره پیگیری حدود 9 درصد از زنان فوت نموده بودند و 4 درصد از آن ها دچار بیماری های قلبی شدند.

این مطالعه نشان داد که صرف نظر از اینکه قدم ها یا زمان تمرینات ورزشی ثبت شده باشند، افرادی که مقدار تحرک و ورزش بالاتری داشتند، کاهش بیشتری در خطر بیماری قلبی عروقی و خطر مرگ و میر نشان دادند. به طور خاص، شرکت نمایندگان این گروه مطالعاتی با فعالیت بدنی بیشتر از هم سالان خود حدود سه چهارم بیشتر از گروهی که کمترین فعالیت از آن ها گزارش شد، زندگی کردند.

یافته های پژوهشی نشان می دهند که تعیین هدف ورزشی و محاسبه تمرینات ورزشی ممکن است برای هر فردی متفاوت و همچنان مؤثر باشد. مهم ترین نکته در این مورد این است که فعال و پرتحرک بمانید، چه این کار به معنای محاسبه تمرینات ورزشی بر اساس زمان باشد و چه طبق قدم ها.

یافته های کارآزمایی بالینی که درباره آن شرح دادیم، این موضوع را هم روشن کرد که شمارش تمرینات ورزشی بر اساس قدم ها می تواند یک معیار بهتر برای فعالیت های بدنی به ویژه برای افراد مسن باشد. به این ترتیبف می توان از روتین های خاص هر فرد برای انجام فعالیت های ورزشی مطابق با اولویت ها و قابلیت های شخصی او بهره برد.

تحقیقات بیشتری در خصوص ردیابی تناسب اندام مورد احتیاج است

اگرچه نتایج تحقیق نشان می دهد که ممکن است بتوان از ارزیابی قدم ها یا مدت زمان تمرینات ورزشی برای حرکات ورزشی میانه تا شدید در هفته استفاده کرد، هنوز به تحقیقات علمی بیشتری در این زمینه احتیاج است.

برای نمونه، کارآزمایی بالینی که درباره آن شرح دادیم، صرفا مشاهده ای بود و نتایج آن تنها از یک ارزیابی واحد مقدار گیری زمان و قدم ها به کار گرفته شد. علاوه بر این، جامعه مورد مطالعه این کارآزمایی همه زنان مسن تر بودند که بیشتر آن ها سفیدپوست و فعال تر از سایر زنان آمریکایی بودند. این زنان احتمالا از طبقه های اجتماعی و مالی بالاتر جامعه آمریکایی انتخاب شدند. این در حالی است که باید نمونه های مورد آنالیز جزو زنان از طبقه ها و کشورهای مختلف دنیا باشند تا بتوان به نتیجه ای جامع تر رسید. به علاوه، شخصی سازی برنامه های ورزشی با توجه به پیشینه های فردی و اهداف بلندمدت سلامتی بسیار مهم است. تعداد افراد محدود این مطالعه بر یافته های آن تأثیری نمی گذارد. با این حال، به این معنی است که این تحقیق ممکن است برای جمعیت گسترده تری قابل اجرا نباشد.

برای رسیدن به نتایج دقیق تر و بهتر هنوز به تحقیقات بیشتری بر گروه های متنوع تری از افراد احتیاج است. کارشناسان معتقدند که یک کارآزمایی تصادفی سازی و کنترل شده هم باید برای آنالیز دلیل رابطه بین روش های ردیابی فعالیت ورزشی و نتایج بهتر سلامتی انجام گردد.

انتخاب برترین روش محاسبه تمرینات ورزشی برای شما

حتی اگر تحقیقات بیشتری در خصوص محاسبه تمرینات ورزشی مورد احتیاج باشد هم کارشناسان معتقدند فعالیت بدنی همواره برای سلامتی شما مفید است و مهم نیست که چگونه آن را مقدار گیری می کنید. کارشناسان معتقدند که ورزش به افراد یاری می نماید تا از فشار خون بالا اجتناب نمایند و وزن خود را مدیریت نمایند. داشتن تحرک بدنی می تواند سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد و سلامت روان و حال خوب شما را بیشتر کند.

این مزایای سلامتی در مجموع خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد و باعث افزایش مقدار امید به زندگی می گردد. ورزش را باید به عنوان یک سرمایه گذاری روزانه برای سلامتی خود در نظر بگیرید. آنچه که بسیار مهم است این است که یک روتین ورزشی و روش دقیق برای محاسبه تمرینات ورزشی خود انتخاب کنید که به طور خاص بر اساس سبک زندگی شما طراحی شده است.

اگر شما کسی هستید که عاشق شنا یا دوچرخه سواری است یا کسی که تحرک محدودی دارد و از طریق یاریی مانند ویلچر متکی است، می توانید از محاسبه تمرینات ورزشی بر اساس زمان را اجرا کنید چون این کار برای شما بسیار مفیدتر است. در مقابل، اگر فردی هستید که به پیاده روی علاقه دارد یا از دستگاه شمارش گام به عنوان بخشی از برنامه معمول خود استفاده می نماید، شاید بهتر باشد که تمرینات ورزشی خود را بر اساس گام ها یا قدم هایتان محاسبه کنید.

در مجموع، کارشناسان توصیه می نمایند که به شیوه هایی فعال باشید که متناسب با سبک زندگی و ترجیحات شما باشند، خواه ورزش منظم یا پیاده روی بیشتر در طول روز باشد. توصیه های کارشناسی برای کسانی که دوست دارند مراحل تمرینات خود را محاسبه و دنبال نمایند، فرق دارد. با وجود این، به طور کلی، بزرگسالان جوان و میانسال ممکن است از راه رفتن روزانه حدود 8000 قدم فواید ورزش برای سلامتی خود را مشاهده نمایند، در حالی که افراد مسن می توانند با 6000 تا 8000 قدم در روز از مزایای ورزش برای سلامتی خود برخوردار شوند. اگرچه این توصیه ها یک دستورالعمل رسمی محسوب نمی شوند، توصیه کلی کارشناسان این است که همه مردم حدود 10000 قدم در روز راه بروند.

توصیه های مربوط به تمرینات ورزشی بر اساس زمان هم کاملا تعیین هستند. بر این اساس، شما باید سعی کنید هر هفته حدود 150 دقیقه حرکات ورزشی میانه تا شدید انجام دهید. این مقدار حدود 30 دقیقه فعالیت ورزشی به مدت پنج بار در هفته است. البته، این احتمال وجود دارد که پیروی از این توصیه ها برای هر فردی امکان پذیر نباشد. به عنوان مثال، فردی که مسائل حرکتی دارد، ممکن است بخواهد با یک هدف گذاری پایین تر برای گام ها یا دقیقه ها آغاز کند و به تدریج با بهبود سطح تناسب اندام خود به آن معیارها برسد.

کلام آخر

محاسبه تمرینات ورزشی ممکن است بر اساس قدم ها یا زمان تمرینات شما باشد. این دو روش به شما یاری می نمایند تا بهتر از قبل به اهداف سلامتی تعیین شده خود برسید و تمرینات ورزشی و پیشرفت خود را بهتر مقدار گیری کنید. به این ترتیب، شرایط سلامتی شما بهبود می یابد و به آن اهدافی که از انجام هر حرکت ورزشی انتظار دارید می رسید. در نهایت، فعال ماندن مهم ترین چیزی است که در محاسبه تمرینات ورزشی بر اساس زمان یا قدم ها اهمیت دارد. کارشناسان توصیه می نمایند که روشی را انتخاب کنید که راحت تر به آن پایبند باشید و آن را به بخشی منظم از زندگی خود تبدیل کنید. اهداف واقع بینانه تعیین کنید، از کارهای کوچک آغاز کنید و به تدریج فعالیت خود را افزایش دهید تا یک روتین ورزشی سالم و پایدار ایجاد کنید که از سلامت و تندرستی طولانی مدت شما حمایت می نماید.

منبع: health

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 تیر 1403 بروزرسانی: 29 تیر 1403 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2253

به "محاسبه تمرینات ورزشی بر اساس قدم ها صحیح است یا زمان؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاسبه تمرینات ورزشی بر اساس قدم ها صحیح است یا زمان؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید