لندن با برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند موافقت کند

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اِسکای نیوز، نیکلا استرجِن، وزیر اول اسکاتلند امروز دوشنبه در سخنانی اظهار داشت که از دولت انگلیس می خواهد تا با برگزاری دومین همه پرسی استقلال این سرزمین موافقت کند.

لندن با برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند موافقت کند

به گزارش اِسکای نیوز، وزیر اول اسکاتلند در این خصوص خاطرنشان کرد که به اطلاع لندن رسانده است که در صدد است تا همه پرسی استقلال را تا پیش از انتها سال 2023 برگزار کند.

نیکلا استرجِن در جمع هم حزبی های خود گفت: دموکراسی باید غالب باشد و خواهد بود. این همه پرسی باید تا سال 2023 و پس از آنکه شیوع ویروس کرونا تحت کنترل عایدی، برگزار گردد.

اسکاتلند پیشتر در سپتامبر 2014، همه پرسی استقلال برگزار کرد که طی آن 62 درصد از مردم این منطقه، به اینکه بخشی از بریتانیا باشند؛ رأی دادند.

اما در حال حاضر، آنچه که انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی را در بستر یک اقتصاد 3 تریلیون دلاری به یکدیگر وابسته نگه می داشت؛ در پس لرزه های ناشی از برگزیت و ضعف دولت لندن برای مهار کرونا، سست شده است.

نظرسنجی ها حاکی از آن است که در شرایط فعلی، اکثریت مردم اسکاتلند خواستار برگزاری همه پرسی استقلال برای انتها دادن به اتحاد 314 ساله با انگلیس هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1727

به "لندن با برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند موافقت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن با برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند موافقت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید