قشر جوان به سمت تحقیقات راهنمایی شوند

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران/اردبیل رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: باید قشر جوان را به سمت پژوهش های کاربردی و فراوری محصولات فناورانه راهنمایی کرد تا آنان به عنوان آینده ساز بتوانند کشور را به سمت توسعه سوق دهند.

قشر جوان به سمت تحقیقات راهنمایی شوند

مهران اوچی اردبیلی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل اضافه کرد: نتایج حاصل از پژوهش ها زمانی ارزشمند است که بتواند در رفع خلاء استان و کشور مؤثر واقع گردد و تاثیر مثبت آن در جامعه ملموس باشد.

وی هفته پژوهش را فرصتی برای ارائه ایده های نوین، استعدادسنجی و شناسایی افراد نخبه عنوان و گفت: با تهیه زیرساخت های لازم از سوی متولیان امر و با استفاده از ظرفیت های افراد می توان نقاط ضعف حوزه پژوهش و فناوری در استان رفع گردد.

عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه توسعه پژوهش و فناوری بهترین راه برای پیشرفت کشور است، ادامه داد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و پژوهشی در کشور، تمام کوشش خود را برای توسعه در این زمینه به کار گرفته و تاکنون به دستاوردهای ارشمندی دست یافته است.

به گزارش خبرنگاران، اوچی اردبیلی به حضور فعال جهاددانشگاهی استان اردبیل در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان اشاره و توضیح داد: این نهاد در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان، آخرین دستاورد های فناورانه مراکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی، درمان ناباروری قفقاز و مطالعات شهری و دفتر بانک سلول های بنیادی خون بند ناف رویان را در معرض دید عموم گذاشته است.

وی یادآور شد: جهاددانشگاهی استان اردبیل با تأسی از بدنه جهاددانشگاهی و با نیازسنجی و بهره گیری از ظرفیت های استانی، وارد حوزه پزشکی با رویکرد سلامت باروری، گردشگری با رویکرد گردشگری سلامت و کشاورزی با رویکرد گیاهان دارویی و فندق شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 612

به "قشر جوان به سمت تحقیقات راهنمایی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قشر جوان به سمت تحقیقات راهنمایی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید