صالحی عمران: هنوز نتوانسته ایم علم را وارد چرخه فراوری کنیم خبرنگاران

به گزارش سفر به روسیه، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: متاسفانه هنوز در کشور نتوانسته ایم علم را وارد چرخه فراوری کنیم و برای تبدیل علم به محصول مشکل داریم.

صالحی عمران: هنوز نتوانسته ایم علم را وارد چرخه فراوری کنیم خبرنگاران

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره فراوریات علمی دانشگاه های کشور بیان نمود: با افزایش دوره های تحصیلات تکمیلی و مراکز دانشگاهی بدون شک در کشور به فراوری علم سرعت بخشیدیم. چون در مقاطع ارشد و دکتری پژوهش ها معمولا منجر به چاپ مقاله خواهند شد و همانطور که آمار های پایگاه ISI نشان می دهد، در حوزه فراوریات علمی رتبه 15 یا 16 جهان را داریم.

صالحی عمران با اشاره کاربرد فراوریات علمی در کشور ادامه داد: در کاربست علم و یافته های پژوهشی متاسفانه شرایط و صندلی خوبی نداریم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: معتقدم که باید هر علمی یک پیامد و خروجی با آثار ملموس و عینی داشته باشد. در مراحل فراوری علم تا تبدیل آن به محصولات صنعتی و فراوری انبوه آن ها ما مشکلاتی داریم و متاسفانه هنوز نتوانسته ایم علم را وارد چرخه فراوری کنیم.

وی با بیان اینکه چنین مسئله ای باعث شده که فراوری علم از کاربست آن پیشی بگیرد، مطرح نمود: در این قسمت به یک عزم و برنامه جدی احتیاج داریم. یکی از راه چاره های موثر و یاری کننده در این رابطه می تواند ایجاد مراکز رشد و فناوری، تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1503

به "صالحی عمران: هنوز نتوانسته ایم علم را وارد چرخه فراوری کنیم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی عمران: هنوز نتوانسته ایم علم را وارد چرخه فراوری کنیم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید