شمشیربازی برای من مفهوم زندگی دارد، شیرین ترین اتفاق 98 برنز جهانی و بدترین ویروس کرونا بود

به گزارش سفر به روسیه، کاپیتان شمشیربازی کشورمان گفت: شیرین اتفاق سال 98 کسب مدال برنز جهانی برای اولین بار بود و البته که تلخ ترین اتفاق سال گذشته هم شیوع ویروس کرونا و فوت عده ای از مردم کشورمان بود.

شمشیربازی برای من مفهوم زندگی دارد، شیرین ترین اتفاق 98 برنز جهانی و بدترین ویروس کرونا بود

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، مجتبی عابدینی را باید پدیده شمشیربازی ایران بنامیم؛ در سالی که گذشت کاپیتان شمشیربازی ایران برای اولین بار مدال برنز دنیای را کسب کرد. افتخارات عابدینی و هم تیمی هایش در سال 98 به کسب سهمیه تیمی در المپیک توکیو منجر شد. البته عابدینی پیش از این دو بار تجربه حضور در المپیک را پیدا نموده بود اما این بار قرار است با دیگر ملی پوشان شمشیربازی در آوردگاه توکیو حاضر گردد. او در المپیک ریو به همگان ثابت کرد در شمشیربازی حرف برای گفتن دارد؛ عابدینی حتی در یک قدمی مدال المپیک ریو هم نهاده شد اما دستش از کسب مدال کوتاه ماند و روی پله چهارم ایستاد. وداع تلخ عابدینی با المپیک ریو و اشک هایش هیچ وقت از حافظه تاریخ ورزش ایران پاک نمی گردد، اما کاپیتان و هم تیمی هایش بعد از چهار سال و این بار قدرتمند تر از همواره قرار است در المپیک توکیو به میدان بروند و به همگان قدرت شمشیربازی ایران را ثابت نمایند.

عابدینی همواره از شمشیربازی به عنوان رشته مظلوم یاد می نماید؛ تعبیری که البته رنگ واقعیت دارد؛ کافی است وارد سالن شمشیربازی آموزشگاه ملی المپیک در مجموعه ورزشی انقلاب شوید تا تصورتان از امکاناتی که قهرمانان ملی باید داشته باشند، فرو بریزد. یک سالن جمع و جور دویست متری و چند کمد رنگ و رو رفته و چند باکس آب معدنی که روی زمین پخش شده اند، همه چیزهایی هستند که بچه های تیم ملی ایران و در رأس آن ها مجتبی عابدینی برای فتح دنیا و دریافت مدال المپیک در اختیار دارند.

گفتگوی عیدانه مجتبی عابدینی با خبرگزاری خبرنگاران را در زیر می خوانید:

خبرنگاران:سال 98 برای شما سال خوبی بود؟

عابدینی: سال 98 برای من خیلی سال خوبی بود. در ابتدای سال روز دوم فروردین مدال برنز دنیای مجارستان را گرفتم و بعد از آن، مدال برنز قهرمانی آسیا و برای اولین بار هم مدال برنز دنیای کسب کردم.شیرین ترین مدالی که تا به حال گرفتم، برنز قهرمانی دنیا بود که سال جاری پیروز به کسب آن شدم.

خبرنگاران: کسب سهمیه تیمی المپیک در شمشیربازی مهم ترین اتفاق سال 98 بود؛ چه احساسی داشتید؟

عابدینی: خیلی خرسند بودم. به همان اندازه که از کسب سهمیه انفرادی خرسند شدم از کسب سهمیه تیمی هم خرسند شدم.با دیگر ملی پوشان شمشیربازی برای کسب سهمیه تیمی خیلی کوشش کردیم و خدا را شکر می کنم که در سال 98 توانستیم به این امر مهم برسیم.کسب سهمیه المپیک 2020 برای خیلی خوشایند بود چون سومین دوره المپیک است که در آن حاضر می شوم و از این موضوع بسیار خرسند هستم. البته مصدومیت های زیادی را هم پشت سر گذاشتم ولی در کل برای من سال خیلی خوبی بود.

خبرنگاران: فکر می کنید در المپیک توکیو چه نتیجه ای کسب کنید؟

عابدینی: ما هم در بخش انفرادی و هم در بخش تیمی فرصت کسب مدال داریم و همه هدف ما کسب مدال و سکوی المپیک است امیدوارم که پیروز به دریافت مدال شویم.

خبرنگاران: تا به حال به زندگی بدون شمشیربازی فکر کردید؟

عابدینی: شمشیربازی برای من مفهوم زندگی است. حدود 23 سال است که دارم در این رشته فعالیت می کنم و با این رشته از دوران نوجوانی، جوانی و بزرگسالی زندگی می کنم. بدون شمشیر می توانم زندگی کنم اما تصور اینکه از شمشیر دور باشم، برای من مقدور نیست.

خبرنگاران: سال جاری عید نوروز چه برنامه ای دارید؟

عابدینی: از خدا می خواهم ویروس کرونا هر چه زودتر از بین برود و مردم آسیبی نبینند. ولی دو مسابقه ما باقی مانده است که یکی از آنها باید در عید برگزار گردد اما فعلاً همه مسابقات کنسل شده است. به مردم توصیه می کنم در منزل خود بمانند و جایی نروند تا ماجرای این ویروس تمام گردد.

خبرنگاران: اگر یک بار دیگر فرصت انتخاب داشتید باز هم شمشیربازی را انتخاب می کردید؟

عابدینی: اگر بارها و بارها به ابتدای مسیرم بازگردم، دوباره شمشیربازی را انتخاب می کنم.

خبرنگاران: از شرایط اقتصادی که در شمشیربازی است راضی هستید؟ شغل دیگری دارید؟

عابدینی: خدا را شکر می کنیم. ما شمشیربازان همگی بچه های قانعی هستیم و خدا را شکر راضی هستم.شغل من فقط شمشیربازی است و یک ورزشکار حرفه ای نمی تواند شغل دیگری داشته باشد.

خبرنگاران: سال 99 را سال موش نامیدند، حس شما به این حیوان چیست؟

عابدینی: سال 99 هم سال موش است. البته موش در باور جامعه ما، جانوری چندش آور محسوب می گردد و من هم طبیعتاً هیچ حسی نسبت به موش ندارم!

خبرنگاران: چه بخشی از عید نوروز را بیشتر دوست دارید؟

عابدینی: از مراسم عید نوروز بیشتر از همه لحظه سال تحویل و دید و بازدیدهایی که در طول تعطیلات عید انجام می گردد را دوست دارم و فکر می کنم تعطیلات عید فرصت خوبی برای صله رحم است و همه از این فرصت برای انجام آن استفاده می نمایند.

انتهای پیغام/4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 839

به "شمشیربازی برای من مفهوم زندگی دارد، شیرین ترین اتفاق 98 برنز جهانی و بدترین ویروس کرونا بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمشیربازی برای من مفهوم زندگی دارد، شیرین ترین اتفاق 98 برنز جهانی و بدترین ویروس کرونا بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید