شرایط کرونایی تهران ناپایدار و شکننده است

به گزارش سفر به روسیه، فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: در پایتخت با نوسانات کرونایی مواجهیم و باید همچنان رعایت کنیم.

شرایط کرونایی تهران ناپایدار و شکننده است

به گزارش خبرنگاران، دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان تهران گفت: شرایط تهران همچنان ناپایدار و شکننده است.

وی گفت: روز گذشته که در کشور شرایط آرامی را در مورد کرونا داشتیم، در تهران 1200 نفر بستری شدند.

دکتر زالی توضیح داد: شرایط تهران با هیچ نقطه ای از کشور قابل مقایسه نیست و باید پیگیر رعایت دستورالعمل ها باشیم.

وی اضافه نمود: با برنامه ریزی و همکاری وزارت بهداشت در تلاشیم تا از امکانات نرم افزاری برای ثبت و تزریق واکسن استفاده کنیم که ازدحامی ایجاد نگردد.

دکتر زالی ادامه داد: راه اندازی واکسیناسیون خودرویی هم برنامه خوبی است که از ازدحام جمعیت جلوگیری می نماید و در حال اجراست.

وی تاکید نمود: مردم توجه داشته باشند با وجود دریافت واکسن حتما باید رعایت مسایل بهداشتی و استفاده از ماسک همچنان ادامه داشته باشد.

دکتر زالی تاکید نمود: باید تا حد امکان از ایجاد تجمع پیشگیری گردد و در صورت امکان تجمع ها به زمان دیگری موکول گردد.

تا کنترل قطعی بیماری کرونا در تهران فاصله داریم

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران با اشاره به وجود آلودگی همگن در 22 منطقه تهران گفت: تا این شرایط با کنترل قطعی بیماری هنوز فاصله داریم.

دکتر زالی با اعلام اینکه اگر شرایط غیرمترقبه ای رخ ندهد تا اواسط هفته آینده به الگوی کشوری می رسیم، گفت: الگوی تهران با سایر مناطق کشور متفاوت است و همیشه تغییرات در این کلانشهر با تاخیر بیشتری رخ می دهد.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته با افزایش بستری ها روبرو بودیم، اضافه نمود: در این مدت 1200 نفر بستری شدند که 250 نفر از آن ها در بخش مراقبت های ویژه هستند.

دکتر زالی با بیان اینکه در مجموع 6 هزار و 992 نفر بیمار بستری داریم که 1500 نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند، گفت: در تهران به علت شکل گیری خوشه های بالقوه بیشتر از جا های دیگر با موج های بیماری کرونا روبرو هستیم که این فرایند به علت تجمع جمعیتی و تراکم بالا و رفت و آمدهاست.

وی اضافه نمود: امروز شاهد تغییر در الگوی بستری در کشور هستیم، در استان هایی مثل سیستان و بلوچستان یا هرمزگان که حتی شهر های آبی نیز در آن ها بود، شاهد افزایش بستری هستیم که نشان می دهد مبادی جنوبی در جنوب شرق کشور از کانون های بالقوه هستند و تهران نیز به علت اینکه مقصد بسیاری از سفر های کشوری است، مستعد آلودگی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1595

به "شرایط کرونایی تهران ناپایدار و شکننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونایی تهران ناپایدار و شکننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید