سه گانه ناشر قمی درباره اینترنت کامل شد

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، روان شناسی اینترنت را گزیایر آمیچای هامبورگر پژوهشگر شناخته شده حوزه روانشناسی و اطلاعات به نگارش درآورده است. او که مطالعات فراوانی در این زمینه دارد، مدت های طولانی است به بررسی مسائل مشترک دو حوزه فضای مجازی و روانشناسی انسان پرداخته است.

سه گانه ناشر قمی درباره اینترنت کامل شد

روانشناسی اینترنت یک هندبوک به شمار میرود. هندبوک ها نوعی از کتاب های آموزشی هستند که در کنار آن مطالب فراوانی برای مخاطب غیرمتخصص نیز وجود دارد. این کتاب را هم می توان به چشم یک کتاب آموزشی دید، هم به تنهایی آن را خواند و از آن لذت برد.

روانشناسی اینترنت در هشت فصل تنظیم شده است. نویسنده در فصل اول ویژگی های شگفت انگیز اینترنت را برشمرده و بعد اثرات افراطی و مخرب آن ویژگی ها را تحلیل می کند. روش کار او در فصل های بعدی نیز همین است. شخصیت پردازی، عشق، خیانت، شغل پیدا کردن، سیاست و رهبری، هک و لو رفتن اطلاعات، خشونت، بچه ها و تعییر و تحول ها دیگر مطالبی هستند که او در هر فصل به آنها پرداخته است.

مسئله اصلی هامبورگر در روانشناسی اینترنت استفاده از طرحواره ها و نقش آنها در شکل دهی و تغییر شخصیت انسان است. طرحواره را می توان یک الگوی ثابت در نظر گرفت که از طریق آن می توانیم دنیا را نظاره کنیم.

از این منظر روانشناسی اینترنت را می توان یک کتاب نسبتا تخصصی هم دانست که می توان الگوهای آن را مورد استفاده قرار داد.

این کتاب که نرگس شفاف آن را ترجمه کرده است در 228 صفحه و قیمت 60 هزار تومان روی پیشخان کتابفروشی ها آمده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1919

به "سه گانه ناشر قمی درباره اینترنت کامل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه گانه ناشر قمی درباره اینترنت کامل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید